لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

تعطیلی ۱۵ آرایشگاه زنانه در کرج «به علت ارائه تاتو»


علی‌اکبر مختاری٬ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز، از تعطیلی ۱۵ آرایشگاه زنانه در شهر کرج به دلیل ارائه خدمات «تاتو»٬ «خال‌کوبی»٬ «لکه‌برداری» و «لاغری» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما (واحد مرکزی خبر) به نقل از آقای مختاری، این آرایشگاه‌ها جزء ۳۷ آرایشگاهی هستند که در چند روز گذشته بازرسی شده‌اند.

وی همچنین ۱۵ آرایشگاه پلمب‌شده را به «انجام کارهای غیرمجاز پزشکی و دخالت در امور پزشکی» متهم کرده است.

آقای مختاری افزود که بیشتر این آرایشگاه‌ها «با خرید لوازم پزشکی، اقدام به ارائه خدمات پزشکی مثل سوراخ کردن گوش، میکرودرم، لیپوساکشن، ترمودرم، تاتو، خالکوبی، لکه‌برداری و خدمات لاغری می‌کردند».

این مقام مسئول هشدار داده است که ارائه «غیرحرفه‌ای» خدمات پزشکی در آرایشگاه می‌تواند منجر «به انتقال بیماری‌های خطرناکی چون ایدز و هپاتیت و بیماری‌های پوستی دیگر شود».

آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در ایران تحت نظارت پلیس و سایر نهاد‌های نظارتی قرار دارند و سال‌هاست که گزارش‌های متعددی از پلمب آنها در شهر‌های مختلف در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

پلیس و وزارت ارشاد از سال ۱۳۹۱ برنامه مشترکی برای نظارت بیشتر بر آرایشگاه‌ها در دستور کار خود قرار داده‌اند که یکی از نتایج آن افزایش محدودیت‌ها برای آرایشگا‌ه‌های زنانه و مردانه در ایران است.

علاوه بر این افزایش محدودیت‌ها٬ اردیبهشت‌ماه امسال حزب‌الله قزوین با انتشار نامه‌ای در مورد گسترش ارائه خدمات «اپیلاسیون کامل بدن» در آرایشگاه‌های زنانه این استان هشدار داد.

در این نامه آمده بود که آرایشگاه‌های زنانه استان قزوین با ارائه این خدمات به «پیاده‌نظام کارگردانان برخی از برنامه‌های ماهواره‌ای تبدیل شده‌اند».

این نامه افزوده بود که «اپیلاسیون کامل بدن» به طور واضح «خدمت رایگان» به جبهه فرهنگی «دشمن» جهت «ضربه زدن» به عفت و حیا و پوشش زنان جامعه است.

چند روز پس از انتشار این نامه هم اسماعیل صادقی نیارکی٬ دادستان قزوین، اعلام کرد که ارائه خدمات «اپیلاسیون جرم است» و سالن‌های آرایشی «متخلف» پلمب خواهند شد.

صادقی نیارکی گفته بود که عمل «غیرقانونی و غیرشرعی» اپیلاسیون جرم محسوب می‌شود، ولو این که «ارائه‌دهندگان آن مجوز و پروانه‌ای برای تاسیس موسسه خود گرفته باشند».

روز ۲۷ آبان سال ۱۳۹۳ هم رحیم جهانبخش٬ رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، از پلمب ۵۳ آرایشگاه به خاطر استفاده از «آرایش غربی» در ارومیه خبر داده بود.

آقای جهانبخش گفته بود که این آرایشگاه‌ها در آرایش‌های خود از «الگوی اسلامی» استفاده نمی‌کرده و برخی از آنها «فال قهوه» هم می‌گرفتند.

XS
SM
MD
LG