لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۰

ابراز نگرانی از «ترسیم چهره دروغین» از آیت‌الله خمینی


پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامیدرباره «تحریف» آیت‌الله خمینی، محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری ایران، هم «تحریف» سخنان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را «خیانت به اسلام و خون شهدا» دانست.

در همین حال غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، نیز گفت که رهبر جمهوری اسلامی «نگران ترسیم چهره دروغین» از آیت‌الله خمینی است.

آیت‌‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد، در یک سخنرانی «تحریف» رفتار و گفتار آیت‌‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، را «خطری بزرگ» و «منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران» توصیف کرد.

بر اساس گزارش روز جمعه، ۱۵ خرداد، خبرگزاری ایسنا، محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، این سخنان رهبر جمهوری اسلامی را هشداری «صریح‌‌تر، مسئولانه‌‌تر و با احساس وظیفه بیشتر نسبت به بعضی مسائل» خواند.

وی اضافه کرد: «اگر ریگی در کفش نداریم درباره تفسیر سخنان امام از منویات رهبری استفاده کنیم.»

آقای مصباح یزدی تاکید کرد که همه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌الملل آیت‌الله خمینی برای«تحقق اسلام در جامعه» بوده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، روز جمعه با تاکید بر این که رهبر جمهوری اسلامی «نگران ترسیم چهره دروغین» از آیت‌الله خمینی است، «حکومت دینی» را «بزرگ‌ترین میراث» آیت‌الله خمینی دانست.

در چند سال اخیر بارها نقل خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، از آیت‌الله خمینی باعث انتقاد نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی شده و برخی از اصولگرایان خواستار واکنش موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی به نقل قول‌های مطرح شده از وی شده‌اند.

در همین حال اسماعیل کوثری، از نمایندگان اصولگرای مجلس، سخنان روز پنج‌شنبه رهبر جمهوری اسلامی را «هشداری» به موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی دانست که نسبت به آن چه به آیت‌الله خمینی ارتباط دارد، حساس باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی اضافه کرد: «نباید فردی بنا بر اقتضای مصلحت خود چیزی را به امام نسبت دهد تا در بین افکار عمومی آن میل و اراده خود را جاری کند. این خیانت به آرمان‌های امام و کشور است.»

گفته‌های آقای کوثری در حالی بیان می‌شود که محمدعلی انصاری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، روز ۱۲ خرداد ورود این موسسه به این موضوعات را «غیرمعقول» خوانده و گفته بود: «در صورت ورود مؤسسه، ما یا بایستی علم غیب داشته باشیم یا در محل زندگی امام شنود کار می‌گذاشتیم تا بتوانیم هر نظری که ابراز می‌شود را تأیید یا رد کنیم.»

روز جمعه ۱۵ خرداد همچنین تعدادی از امامان جمعه شهرهای ایران بر سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره «تحریف» آیت‌الله خمینی تاکید کردند.

XS
SM
MD
LG