لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۰

«تجمع نیروهای حزب‌الله در دفتر نماینده رهبر» علیه استاندار خراسان جنوبی


آقای پرویزی در جمع هنرمندان گفته است که «برخی از آقایان به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند».
آقای پرویزی در جمع هنرمندان گفته است که «برخی از آقایان به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند».

گروهی از «نیرو‌های حزب‌الله» پس از تجمع در دفتر نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در استان خراسان جنوبی٬ شعار‌های تندی علیه استاندار این استان سر داده و خواستار برکناری وی شدند.

آن طور که وب‌سایت رسمی سپاه استان خراسان جنوبی گزارش کرده است، این تجمع روز شنبه، ۳۰ بهمن، برگزار شد و معترضان شعار‌هایی از جمله «استاندار استاندار٬ استعفا استعفا» سر دادند.

«استاندار استاندار٬ خجالت خجالت»، «مسئول بی‌کفایت٬ استعفا استعفا» و «منافق منافق٬ این آخرین اخطار است» از دیگر شعار‌های معترضان گزارش شده است.

وب‌سایت سپاه خراسان جنوبی گزارش کرد که این تجمع در اعتراض به سخنان «هنجارشکنانه» استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

بر اساس گزارش روز ۲۸ بهمن وب‌سایت محلی «خاورستان»، علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی، سخنانی در جمع گروهی از هنرمندان داشته که با خشم محافظه‌کاران و نیرو‌های حزب‌الله در این استان مواجه شده است.

«خاورستان» گزارش کرد که آقای پرویزی در جمع هنرمندان گفته که «باید به حال هنر در استان گریه کرد٬ چرا که فضا، فضای خوبی نیست» و «برخی از آقایان به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند».

این وب‌سایت همچنین از جانب استاندار نقل کرده بود که این آقایان «موضوعاتی که هیچ ارتباطی به دین ندارد را ابزار می‌کنند.»

وی همچنین افزوده بود که «تفکر ظالمانه‌ای در بخشی از جامعه رسوخ کرده و افراد انگشت‌شماری هستند و آنها موانع عمده خیلی از توسعه هستند.»

«خاورستان» همچنین گزارش کرد که استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با انتقاد از عملکرد اداره اماکن پلیس گفته که «این اماکن کیست و چه کاره است و این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده‌اند؟»

آن ‌طور که این وب‌سایت نوشته٬ آقای پرویزی گفته که «نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم و تنظیم ترافیک است، در هیچ چیز دیگری نباید دخالت کند.»

به گزارش «خاورستان»، استاندار در این جلسه گفته در برخی عروسی‌ها در استان خراسان جنوبی «آقایان می‌رقصند؛ خانم‌ها می‌رقصند٬ اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»

به نوشته این سایت٬ استاندار همچنین گفته بود که «اگر موسیقی‌های سنتی و محلی حمایت می‌شد الان موسیقی‌های زیرزمینی نداشتیم.»

پس از انتشار این اظهارات و آغاز اعتراض‌ها٬ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی نقل قول منتسب به استاندار در بعضی فضاهای مجازی در مورد «رقص مختلط بین زن و مرد» را خلاف واقع دانست و آن را تکذیب کرد.

علی‌اکبر پرویزی هم در گفت‌و‌گو با وب‌سایت محلی «بیرنا» گفت که «آن چه که در جلسه با هنرمندان در مورد رقص محلی مطرح شده ناظر به مراسمات و آیین‌های رقص محلی در خراسان شمالی است.»

پرویزی افزود که «همان‌ گونه که در جلسه نیز گفتم اسلام دین زیبایی‌ها و هنر است، نه نگاه‌های متعصبانه و طالبانی.»

با این حال اطلاعیه استانداری و توضیحات استاندار خراسان جنوبی مانع از ادامه اعتراض‌ها و انتقاد‌ها نشد و برخی امامان جمعه شهر‌های این استان در خطبه‌های نماز جمعه انتقاد‌ها و حملات به وی را ادامه دادند.

محمدباقر عبادی نماینده بیرجند در مجلس، هم امروز اعلام کرد که این سخنان استاندار را «یک عزای بزرگ» تلقی می‌‌کند.

عبادی با حمله به حسن روحانی و دولت یازدهم گفت: «رئیس جمهوری٬ هیئت دولت و استاندار باید از مردم و نیروی انتظامی عذرخواهی کنند» و استعفای وزیر کشور هم در این زمینه اقدامی ناچیز است.

علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، هم امروز در جمع معترضان گفت که «آنها که رقص زن و مرد برایشان فرقی نمی‌کند غم مردم را ندارند و غصه مردم را نمی‌خورند، بلکه آن عده معدود ممکن است با رقص زن و مرد خوشحال شوند.»

آقای عبادی با انتقاد از حسن روحانی و استاندار خراسان جنوبی افزود که «رئیس جمهور و دستگاه اجرایی، کارشان خدمت‌گزاری برای مردم است، نه این که شاهنشاه و پادشاه کشور باشند.»

علی قاسمی٬ فرمانده سپاه خراسان جنوبی، هم در حاشیه این تجمع اعتراضی گفت که «فرهنگی که استاندار از آن حرف می زند در خراسان جنوبی سازگاری ندارد.»

قاسمی افزود: «کارهایی که استانداری در راه انجام آن است به جز انتخابات هیچ ‌گونه هدفی را دنبال نمی‌کند.»

در این تجمع اعتراضی که تصاویر آن نیز در وب‌سایت‌‌های محلی منتشر شده٬ معترضان دست‌نوشته‌هایی با مضامین «حرمت‌شکن فاطمی٬ اخراج باید گردد» و «همه ما باید مراقب پرویزی باشیم» حمل می‌کردند.

XS
SM
MD
LG