لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

مقام دادگستری «شایعه تجاوز به متوفی» در مهاباد را رد کرد


در ادامه واکنش‌ها و توضیحات رسمی درباره حادثه مهاباد، رئیس دادگستری آذربایجان غربی ضمن تکذیب ارتباط متهم با نهادهای امنیتی کشور، با استناد به معاینات پزشکی قانونی «هرگونه شایعه در مورد تجاوز به متوفی» را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، توکل حیدری، رئیس دادگستری در آذربایجان غربی، روز جمعه، ۱۸ اردیبهشت، تاکید کرد که «رابطه‌‌ای در این حد بین متوفی و متهم وجود نداشته است».

وی با اشاره به بررسی «۲۵ پیامک رد و بدل شده بین متهم و متوفی» و همچنین «گفته‌های متهم» گفت که مهماندار این هتلپس از حضور «در اتاق متهم» از طریق یکی از «همکارانش» اطلاع یافته که مدیر هتل «مشغول کنترل دوربین‌های مداربسته است»، به همین دلیل «دستپاچه شده» و پس از طی کردن «چند بالکن کناری» قصد پریدن از بالکن به «طبقه پایین‌تر» را داشته، اما موفق نشده و به «پایین پرت» شده است.

در همین حال خبرگزاری دولتی ایرنا، در روایتی متفاوت به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت: «مدیر هتل ضمن در جریان گذاشتن خانواده دختر، اقدام به زدن در اتاق مذکور می‌کند که دختر برای این که رابطه‌اش مشخص نشود با همکارش تماس می‌گیرد تا از طریق بالکن به یک اتاق دیگر برود.»

این خبرگزاری مدعی شد که «این دختر به دفعات به اتاق این فرد که به عنوان متهم نیز دستگیر شده، رفت و آمد داشته» است.

پیش از این در تعدادی از وب‌‌سایت‌های محلی و صفحات خبری در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک این ادعا مطرح شده بود که دختری ۲۸ ساله به نام پریناز خسروانی، از کارکنان هتل تارای مهاباد، برای جلوگیری از تعرض جنسی «یک مامور امنیتی» به خود از پنجره یکی از طبقات این هتل به بیرون پریده و جان داده است.

در همین حال بر اساس گزارش‌ها، شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی روز پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت، شاهد ناآرامی بوده و در جریان درگیری معترضان و پلیس ضد شورش، یک هتل به آتش کشیده شده است.

پس از این حوادث جعفر کتانی، فرماندار این شهر، از دستگیری متهم «مرگ مشکوک یک دختر جوان در یکی از هتل‌های این شهر» خبر داد و گفت که متهم «بازرس یا ناظر هیچ نهادی نبوده است».

در همین حال رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز گفت که متهم این حادثه «یک مهندس طراحی داخلی است و حتی هیچ سابقه همکاری با هیچ دستگاه دولتی را ندارد؛ چه برسد به این که مامور امنیتی باشد».

توکل حیدری تاکید کرد که فعالیت متهم «در زمینه ارتقاء استاندارد هتلداری» بوده و به همین دلیل در هتل تارای مهاباد حضور داشته است.

در اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده بود که این مامور امنیتی به مدیر هتل تارا وعده داده است که برای تبدیل این هتل به هتل پنج‌ستاره با او «مساعدت» خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود همچنینبا اشاره به بررسی «۲۵ پیامک رد و بدل شده بین متهم و متوفی» تاکید کرد که «متهم متوفی را به اتاقش دعوت کرده است».

وی اضافه کرد: «متهم اعلام کرده که چند دقیقه پس از حضور متوفی در اتاق و گفت‌وگوی آن دو با یکدیگر، رئیس هتل... تلفنی ماجرا را به مادر متوفی اطلاع می‌‌دهد و مادر متوفی نیز به دخترش زنگ می‌زند که رئیس هتل دنبال تو می‌گردد.»

آقای حیدری با اشاره به تماس تلفنی مهاندار هتل با «یکی از همکارانش» افزود: «بر اساس گفته‌‌های متهم، همکار متوفی... به وی اطلاع می‌‌دهد که رئیس هتل مشغول کنترل دوربین‌های مداربسته است.»

وی اضافه کرد: «متهم... تصمیم می‌گیرد اتاق را ترک کند... چند بالکن کناری را که هر یک حدود ۸۰ سانتی‌متر با یکدیگر فاصله داشته‌اند طی می‌کند و پس از آن تصمیم می‌‌گیرد که از طریق بالکن به طبقه پایین‌‌تر بپرد که پس از آویزان شدن از بالکن موفق به این کار نشده و به پایین پرت می‌شود.»

اعتراضات مهاباد «هیچ کشته‌ای نداشته است»

پس از اعتراض‌ها در شهر مهاباد، وب‌سایت «کردپا» خبر داده بود که نیروهای انتظامی «با اسلحه ساچمه‌ای و گاز اشک‌‌آور اقدام به پراکنده کردن معترضان کردند».

این وب‌سایت در همین حال نوشته بود: «یکی از معترضان در نتیجه جراحات شدید جان باخته، اما خبرنگار کُردپا تاکنون صحت این خبر را تأیید نکرده است.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، اما روز شنبه ضمن تکذیب این گزارش‌ها گفت که «این حادثه هیچ کشته‌ای نداشته است».

در همین حال علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، نیز روز جمعه گفته بود که «هیچ تیراندازی» توسط نیروهای انتظامی انجام نشده ومامورین انتظامی فقط با «روش‌های ضد اغتشاش و با خویشتن‌داری کامل» سعی در متفرق کردن تجمع‌کنندگان داشتند.

در حالی که مقامات استانی در روزهای گذشته تنها از دستگیری یک متهم دراین پرونده خبر داده‌اند، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت که «تعدادی مظنون نیز در این استان دستگیر شده و تحت بررسی قرار گرفته‌اند».

به گفته آقای منتظرالمهدی، «مظنون اصلی» حادثه مهاباد پس از دستگیری «اعترافاتی» داشته است. وی اشاره به جزئیات این «اعترافات» نکرده است.

XS
SM
MD
LG