لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۰

ذوالنور: روحانی زمینه رای‌آوری ندارد، مردم به کسی که طعم فقر را چشیده رای دهند


آقای ذوالنور معتقد است که حسن روحانی «زمینه رای‌آوری ندارد».
آقای ذوالنور معتقد است که حسن روحانی «زمینه رای‌آوری ندارد».

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ایران با ابراز تردید نسبت به آمار‌های اقتصادی که حسن روحانی٬ رئیس جمهور، ارائه می‌کند تلویحا از مردم خواست تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری به وی رای ندهند.

مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس، روز شنبه، پنجم فروردین، به وب‌سایت «جام‌جم آن‌لاین» گفت که ارائه آمار‌های اقتصادی حسن روحانی در پیام نوروزی وی «دردی از مردم دوا نکرده» است.

به گفته او، ایران در حال حاضر هشت میلیون بیکار دارد و آمار‌های روحانی از ایجاد دو میلیون شغل در کشور «قدری ثقیل و غیر قابل درک» است.

ذوالنور همچنین در واکنش به اعلام ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۳۹۵ از سوی دولت گفت که «باید دید افزایش رونق بازار کسب و کار در چه زمینه‌ای صورت گرفته اسـت؟»

نماینده قم در مجلس موضوع «گشایش و توسعه اقتصادی» را بیشتر در حوزه نفتی و «خام‌فروشی» از سوی دولت ارزیابی کرد و گفت که «خام‌فروشی نفت چندان جای افتخار ندارد».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با انتقاد از بودجه سال ۱۳۹۶ تصویب آن در مجلس را «فاجعه» توصیف کرد.

به گفته وی، «بودجه‌ای که ۹۰ درصد آن به هزینه‌های جاری کشور اختصاص پیدا کرده جای تبریک به مردم ندارد.»

ذوالنور پس از طرح انتقاد‌ها و اعتراض‌ها نسبت به عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی گفت که «برنامه‌ها و شعارهای رئیس جمهور در حوزه اقتصادی تحقق نیافته» است.

وی افزود که «از این جهت زمینه رأی‌آوری چندانی برای ایشان وجود ندارد» و مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری «به شخصی رأی دهند که... طعم فقر و مشکلات را چشیده باشد».

ذوالنور همچنین از مردم ایران خواست در انتخابات پیش رو به نامزدی رای بدهند که «با التزام به آرمان‌های انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی، اقتصاد صادرات‌محور، رونق تولید و اشتغال جوانان اهتمام داشته باشد.»

چند امام جمعه در ایران هم در روز چهارم فروردین ضمن انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت٬ خواستار انتخاب رئیس جمهوری «بدون زاویه» با رهبر جمهوری اسلامی شدند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای و گروهی از نزدیکان و فعالان سیاسی محافظه‌کار در یک ماه اخیر بارها با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی٬ گزارش عملکرد این دولت در حوزه اقتصاد را زیر سوال برده‌اند.

حسن روحانی و برخی از مقام‌های دولتی نیز در واکنش به این تردید‌ها و انتقاد‌ها٬ آمار فعالیت چهار سال اخیر خود به خصوص در حوزه اقتصادی را منتشر کرده‌اند که این آمار‌ها نیز مورد قبول منتقدان محافظه‌کار دولت یازدهم نیست.

رهبر جمهوری اسلامی سال جدید را نیز سال «اقتصاد مقاومتی: تولید، اشتغال» نامگذاری کرده و گفته است که در این باره «فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد».

حمیدرضا فولادگر٬ عضو کمیسیون صنایع و معادن هم روز شنبه گفت که «مطالبه قطعی مجلس پس از تعطیلات، گرفتن آمار دقیق اشتغال از دولت» خواهد بود.

XS
SM
MD
LG