لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۷

نماینده مضروب مجلس پژاک را متهم اصلی حمله به خود معرفی کرد


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه

نماینده مضروب اسلام‌آباد غرب در مجلس ایران روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای «گروهک تروریستی پژاک» را متهم اصلی حمله به خود در روز یک‌شنبه گذشته معرفی کرد. گروه «عقاب‌های آزادی شرق کردستان» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بود.

در حمله روز یک‌شنبه، ۲۰ تیرماه، یک گروه چهارنفره مسلح به سوی خودروی حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس، و جمعی از مدیران کرمانشاه، آتش گشود.

در پی این حمله، حجت‌الله نیک‌عزم، از مسئولان شبکه دامپزشکی استان کرمانشاه، و راننده خودرو کشته شدند.

به دنبال این اتفاق در «ریجاب» در اسلام‌آباد غرب، گروه «عقاب‌های آزادی شرق کردستان» مسئولیت حمله به کاروان حامل نماینده مجلس و تعدادی دیگر از مسئولان را پذیرفت.

با این حال آقای فلاحت‌پیشه که عضو کمیسیون امینت ملی مجلس نیز هست روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری مهر مصرانه گفت که متهم اصلی این حمله «تروریستی» گروه پژاک است.

این در حالی است که گروه پژاک تاکنون هیچ واکنشی به این حمله نشان نداده و مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در این باره گفت: «من معتقدم همه این اظهارات و مسئولیت به عهده گرفتن ها و نگرفتن ها شایعه و برای انحراف ماجرا است.»

او همچنین هدف مهاجمان از حمله به خود را «برهم زدن فضای روانی منطقه قبل از سفر آینده نزدیک رئیس جمهور به کرمانشاه» عنوان کرد.

به گفته این نماینده مجلس، «گروه‌های جعلی هم که اعلام می کنند و مسئولیت حادثه را بر عهده می‌گیرند معلوم نیست واقعیت داشته باشند؛ چیزی که مشخص است این است که از خارج ایران آمده بودند».

استان‌های غربی ایران در یک سال گذشته شاهد تشدید درگیری نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با گروه پژاک و دیگر گروه‌های مسلح مخالف حکومت ایران بوده است.

در هفته‌های گذشته نیز استان‌های کردستان و آذربایجان غربی شاهد درگیری بین نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران و نیروهای سپاه پاسداران بود و این درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته بر جای گذاشت.

XS
SM
MD
LG