لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

مرگ سه مامور پلیس در خوزستان در پی حمله «افراد ناشناس»


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

خبرگزاری دولتی ایرنا از مرگ سه مامور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بر اثر حمله مسلحانه «افراد نا‌شناس» به یکی از «ایستگاه‌های موقت» نیروی انتظامی در پارک «گمبوعه» شهرستان حمیدیه در غرب اهواز خبر داد.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو تن از مجروحان این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان به خبرگزاری ایرنا گفت که ساعت سه بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۳ فروردین، «افراد نا‌شناس» ماموران یک ایستگاه پلیس در حمیدیه را که به صورت «خیمه‌ای» برپا شده بود به «رگبار» بسته‌‌اند.

رحمان موسوی، معاون اجتماعی پلیس، گفت که این سه مامور کشته شده «از نقاط دیگر کشور» و زیر نظر فرماندهی انتظامی خوزستان بوده‌اند.

آقای موسوی همچنین به خبرگزاری فارس نیز گفت که دو نفر از ماموران کشته شده سرباز بوده‌اند.

او همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: «از انگیزه و هویت عاملان این حادثه هیچ اطلاعی وجود ندارد و تاکنون وابستگی آنها به حزب یا گروهی اعلام نشده. »

آقای موسوی در عین حال اضافه کرد: «این پاسگاه در حفاظت از چادرهای مستقر مسافران نوروزی و کاروان‌های اردویی هلال احمر نقش ویژه‌ای داشتند و احتمالاً به این دلیل مورد حمله قرار گرفتند.»

شهرستان حمیدیه در سال ۹۰ از شهر اهواز جدا و به شهرستان تبدیل شد. این شهرستان حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در سال‌های گذشته نیز حمله افراد مسلح به نیروهای انتظامی دراستان خوزستان سابقه داشته است.

از جمله بر اساس گزارش‌ها، روز ۲۶ فروردین سال ۹۰، دو راکب یک موتورسیکلت به ماموران یک پاسگاه در منطقه ملاشیه اهواز تیراندازی کردند که در جریان آن، یک مامور نیروی انتظامی کشته و دو مامور دیگر زخمی شدند.

در اردیبهشت همان سال، مقامات نیروی انتظامی خوزستان از دستگیری هشت نفر از اعضای گروه «خلق عرب» به اتهام دست داشتن در این حمله مسلحانه خبر دادند.

وزارت اطلاعات ایران نیز در سال ۹۱ از دستگیری یک گروه به گفته این وزارتخانه «تروریستی» در استان خوزستان خبر داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که این گروه در سال ۸۴ «با حمایت مالی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس» در استان خوزستان راه‌‌اندازی شده و تا زمان دستگیری به «۹ فقره بمب‌گذاری» در تاسیسات انرژی استان خوزستان دست زده‌اند.

در سال‌های ۸۴ و ۸۵ چندین مورد بمب‌گذاری در شهر اهواز و همچنین برخی از تاسیسات نفتی استان خوزستان رخ داده بود.

XS
SM
MD
LG