لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

پوران فرخزاد، نویسنده و پژوهشگر، درگذشت


پوران فرخزاد
پوران فرخزاد

بر اساس گزارش‌ها، پوران فرخزاد، نویسنده و شاعر ایرانی و خواهر فروغ و فریدون فرخزاد، ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه، نهم دی‌ماه، بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، تیم پزشکی معالج پوران فرخزاد روز چهارشنبه حال او را نسبت به روزهای گذشته «وخیم‌تر و سطح هوشیاری‌اش را پایین‌تر» اعلام کرده بود.

این شاعر، نویسنده و پژوهشگر چند روزی بود که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان در وضعیت کما به سر می‌برد.

پوران فرخزاد، خواهر فروغ و فریدون فرخزاد، متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۱۲ بود. او چند مجموعه داستان و يک مجموعه رباعی نوشته و آثاری پژوهشی درباره شعر منتشر کرده بود.

مجموعه شعر «خوشبختی در خوردن سیب‌های سرخ»، مجموعه داستان «دیداری در پاییز»، مجموعه‌ رباعی «جنگ مشوش»، داستان‌های بلند «در پس آینه» و «آتش و باد» و رمان «در انتهای آتش و آیینه‌» از جمله آثار اوست.

همچنین «زن از کتیبه تا تاریخ» (دانشنامه زنان فرهنگساز ایران و جهان در دو جلد)، «اوهام سرخ شقایق» (گزیده‌ای از اشعار زنان جهان)، «نیمه‌های ناتمام؛ سیری در شعر زنان از رابعه تا فروغ»، «زن شبانه موعود» (نشان زن در آثار سهراب سپهری)، «کسی که مثل هیچ ‌کس نیست» درباره فروغ فرخزاد، و فرهنگ «کارنمای زنان کارای ایران از دیروز تا امروز» از جمله اثرهای پژوهشی این نویسنده و شاعر است.

XS
SM
MD
LG