لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۷

واکنش به تخلف مالی و «خروج» مقام سابق آستان قدس از کشور


آستان قدس می‌گوید که تخلف مالی در زمان عباس واعظ طبسی رخ داده است.
آستان قدس می‌گوید که تخلف مالی در زمان عباس واعظ طبسی رخ داده است.

پس از انتشار گزارش‌هایی از خروج قائم مقام سابق آستان قدس رضوی از کشور به دلیل سوء‌استفاده مالی، یک مقام این نهاد «تخلف مالی» در یکی از شرکت‌های وابسته را تایید کرده، اما اعلام کرد که مقام سابق در دوره تولیت ابراهیم رئیسی سمتی نداشته است.

مسئول دفتر قائم‌ مقام آستان قدس رضوی روز دوشنبه، هفتم فروردین، گفت که عزل قائم مقام سابق آستان قدس جزء اولین تغییرات مدیریتی ابراهیم رئیسی بوده و وی پس از برکناری «عملاً حتی یک روز هم در سمت مشاوره یا هیئت امنا اشتغال نداشته است».

جعفر صباغیان در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که در ماه‌های ابتدایی انتصاب ابراهیم رئیسی و پس از وصول گزارش‌هایی از وقوع «تخلف مالی» در یکی از شرکت‌های تابعه آستان قدس آقای رئیسی «بلافاصله دستور استقرار سازمان حسابرسی و بازرسی آستان قدس را در آن شرکت» صادر کرده است.

وی اعلام کرد که گزارش‌های اولیه «حاکی از وجود سوءاستفاده از آن شرکت» در سال‌های گذشته داشته و با تکمیل گزارش حسابرسی حدود شش ماه پیش «دستور عزل فوری مدیریت شرکت، تغییر هیئت ‌مدیره و تشکیل پرونده در دادسرای تهران و معرفی متهمین به مرجع قضایی» صادر شده است.

به گفته آقای صباغیان، رابطه اداری مهدی عزیزیان، قائم مقام سابق با آستان قدس، «مدت‌ها پیش از وصول گزارش بازرسی و ارسال آن به قوه قضائیه قطع شده است».

چندی پیش چند وب‌سایت خبری گزارش دادند که مهدی عزیزیان، قائم مقام سابق آستان قدس رضوی، به دلیل سوء‌استفاده مالی از این نهاد از کشور خارج شده است.

چند وب‌سایت نیز از آقای عزیزیان به عنوان برادر همسر عباس واعظ طبسی، تولیت سابق آستان قدس رضوی نام برده‌اند.

ابراهیم رئیسی در اسفند ۹۴ و پس از درگذشت آقای واعظ طبسی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

آستان قدس رضوی یکی از نهادهای مالی بزرگ زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از وقوع فساد مالی از سوی نزدیکان عباس واعظی از جمله در پرونده مشهور به «المکاسب» منتشر شده است.

پرونده فساد اقتصادی «المکاسب» درباره مديران شرکتی به همين نام تحت مديريت ناصر واعظ طبسی، پسر عباس واعظ طبسی، تشکیل شده بود و متهمان اصلی اين پرونده تبرئه شدند.

از ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ایران نام برده می‌شود.

XS
SM
MD
LG