لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

واکنش ایران به نتانیاهو: هر حمله‌ای را با تمامی قوا تلافی می‌کنیم


بنیامین نتانیاهو در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل
بنیامین نتانیاهو در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل
در واکنش به تعیین خط قرمز برای فعالیت هسته‌ای ایران از سوی نخست وزیر اسرائیل، جمهوری اسلامی هشدار داد که قابلیت دفاع از خود را دارد و حق خود می‌داند که با تمامی قوا، هرگونه حمله‌ای را تلافی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علیرضا میریوسفی، سخنگو و مسئول مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه، ششم مهرماه در بیانیه‌ای اعمال زور یا تهدید به اعمال زور را به منزله نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی دانست و افزود: «مقام‌های رژیم اسرائیلی بسیار گستاخ هستند، آن‌ها روزانه کشورهای منطقه، به ویژه کشور من را تهدید به حمله نظامی می‌کنند.»

وی در ادامه تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود قدرت کافی دارد و این را حق تمام و کمال خود می‌داند که هرگونه حمله‌ای را با تمامی قوا تلافی کند.»

اظهارات جمهوری اسلامی در واکنش به سخنرانی ششم مهرماه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است.

بنیامین نتانیاهو در اظهارات خود ایران را در زمره گروه‌هایی چون القاعده دانست و تأکید کرد که جهان باید برای ایران خط قرمز مشخص کند.

وی در این سخنرانی با در دست گرفتن طرحی از یک بمب توضیح داد که برنامه اتمی ایران ۷۰ درصد از مراحل لازم برای ساخت بمب را طی کرده است و در ادامه با ماژیک قرمز، بر روی این تصویر خطی قرمز ترسیم کرد.


نخست‌وزیر اسرائیل در حالی بر تعیین خط قرمز برای ایران بارها تأکید کرده است که آمریکا نیز همواره گفته است که با این اقدام مخالف است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز بار دیگر بر حل دیپلماتیک بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی تأکید کرد، اگرچه گفت زمان برای حل و فصل این بحران ازطریق مذاکره، نامحدود نیست.

وی در عین تأکید بر دیپلماسی خاطر نشان کرد که ایالات متحده آنچه را که باید انجام خواهد داد تا از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.

غرب و اسرائیل معتقدند که برنامه هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی است و خواستار پاسخگویی و شفاف سازی ایران در این خصوص شده‌اند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تأکید و بر حق خود برای دستیابی به انرژی هسته‌ای پافشاری کرده است.
XS
SM
MD
LG