لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۴۶

واکنش رسمی سپاه پاسداران: قاسم سلیمانی «در سلامتی کامل است»


رمضان شریف
رمضان شریف

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران ضمن تکذیب گزارش‌های حاکی از مجروحیت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، اعلام کرد که آقای سلیمانی «در سلامتی کامل و در حال کمک به مقاومت اسلامی، پیگیر راهبرد آزادی قدس شریف است».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رمضان شریف، مدیر روابط عمومی سپاه، روز سه‌شنبه، سوم آذرماه، خبر زخمی شدن آقای سلیمانی را «دروغی» خواند که، به گفته او، در «راستای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و جبهه مقاومت» منتشر شده است.

جمهوری اسلامی ایران از حکومت سوريه و همچنین گروه‌های حزب‌الله لبنان و حماس و ساير گروه‌های فلسطينی مخالف صلح خاورمیانه به عنوان تشکيل‌دهنده «جبهه مقاومت» عليه اسرائيل نام می‌برد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران تاکید کرد که آقای سلیمانی «در سلامتی کامل به سر می‌برد» و «در حال کمک به مقاومت اسلامی سوریه و عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری است».

شبکه العربیه، نزدیک به عربستان سعودی، از جمله وب‌سایت‌های خبری است که از زخمی شدن آقای سلیمانی در منطقه جنگی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید آمریکا، نیز در پاسخ به سوال خبرنگار العربیه گفته است که نمی‌تواند گزارش‌ها درباره زخمی شدن آقای سلیمانی را تائید کند، اما کاخ سفید در حال پی‌گیری این گزارش‌ها است.

پیش از این نیز چندین بار خبر زخمی شدن قاسم سلیمانی در سوریه منتشر شده، اما مقامات جمهوری اسلامی هر بار این گزارش‌ها را تکذیب کرده‌اند.

در آذرماه سال ۹۳ گزارش‌هایی از مجروحیت قاسم سلیمانی در حمله انتحاری اعضای گروه خلافت اسلامی در سامرا منتشر شد، اما وزارت خارجه ایران این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

در همین حال روز شنبه، ۲۳ آبان، وب‌سایت دبکا که در بیت‌المقدس منتشر می‌شود و تحلیل‌های سیاسی‌ـ‌امنیتی منتشر می‌کند، به نقل از منابع نزدیک به شورشیان سوری نوشته بود که قاسم سلیمانی در درگیری‌هایی در شرق حلب کشته شده است.

در آن زمان نیز رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه، این گزارش را «جعلی» خوانده و گفت که فرمانده نیروی قدس سپاه «در سلامت کامل» به سر می‌برد.

خبر مجروحیت فرمانده سپاه قدس و تکذیب آن در حالی منتشر شده است که در هفته‌های گذشته و با شدت گرفتن حملات ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، واحدهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان علیه مخالفان بشار اسد، تعداد نیروهای کشته شده ایرانی در سوریه افزایش یافته است.

حسین همدانی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیز روز پنج‌شنبه، ۱۶ مهر، در سوریه کشته شد.

XS
SM
MD
LG