لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۰

مراسم افطار رئیس جمهور با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان پرحاشیه شد


در حالی که خبرگزاری فارس می‌گوید که برخی از اصولگرایان مراسم افطار احزاب با حسن روحانی را به دليل حمايت از سران جنبش سبز در اين جلسه ترک کرده‌اند، به گفته یک شخصیت اصلاح‌طلب، کسی این جلسه را ترک نکرده است.

شامگاه چهارشنبه، سوم تير، مراسم افطار احزاب و شخصيت‌های سياسی اصولگرا و اصلاح‌طلب به ميزبانی حسن روحانی، رئيس جمهور، برگزار شد.

مراسم افطار همزمان احزاب و شخصيت‌های سياسی اصلاح‌طلب و اصولگرا با رئیس جمهوری ایران برای اولين بار برگزار شده است و در سال‌های گذشته نشست آقای روحانی با چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب جداگانه برگزار می‌شد.

در نشست چهارشنبه شب چهره‌هایی چون غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، اسدالله بادامچیان، عضو حزب موتلفه، و همچنین فاطمه راکعی و الهه کولایی، از اعضای حزب جبهه مشارکت، سخنرانی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، در این مراسم غلامحسين کرباسچی، دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی، در سخنانی ضمن نام بردن از ميرحسين موسوی به عنوان «سيد مظلوم» خواستار رفع حصر او و مهدی کروبی، ديگررهبر معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸، شده است.

آن طور که در گزارش خبرگزاری فارس از این مراسم آمده است، برخی از شخصیت‌های سیاسی اصولگرا در اعتراض به این سخنان آقای کرباسچی، جلسه را ترک کرده‌اند.

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانيت مبارز و نماينده تهران درمجلس، نیز به این خبرگزاری گفته است که این مراسم را به دلیل حمایت‌هایی که از، به گفته او، «سران فتنه» شده ترک کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و نزدیکان او از میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان «سران فتنه» نام می برند.

خبرگزاری فارس جز آقای مصباحی مقدم، نامی از افراد دیگری که به گفته این خبرگزاری مراسم افطار احزاب با آقای روحانی را ترک کرده‌اند نبرده است.

اما از سوی دیگر خبرگزاری کار ایران، ايلنا، به نقل از محسن رهامی، دبيرکل انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها، نوشته است که کسی «به طور علنی و محسوس» جلسه را ترک نکرد، «اما پيش از اين که جلسه به اتمام برسد، گروهی برای وضو گرفتن جلسه را ترک و باز به جلسه بازگشتند».

به گزارش وب‌سايت انتخاب، محسن کوهکن، از شخصیتهای اصولگرا، نیز گفت که تعدادی از اصولگرایان حاضر در این مراسم «در حال آماده شدن برای عکس‌العمل» به سخنان آقای کرباسچی بودند، «اما به علت فضای همدلی که عده‌ای تلاش داشتند در جلسه برقرار باشد، سکوت کردند».

در همين حال وب‌سايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی، خبر داد که اصولگرايان حاضر در اين جلسه زمانی که جواد امام، از چهره‌های اصلاح‌طلب و زندانی سیاسی سابق، خواستار صلوات فرستادن حاضران برای سلامتی محمد خاتمی، رئيس جمهوری اسبق ايران، شد «عصبانی» شده‌اند.

بر اساس عکس‌هايی که از مراسم افطار احزاب با آقای روحانی منتشر شده، در اين مراسم برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که بعد از انتخابات سال ۸۸ مدتی زندانی بودند از جمله محسن امين‌زاده، معاون وزير خارجه در دولت محمد خاتمی، و فيض‌الله عرب‌سرخی، عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، نیز حضور داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن روحانی نیز در این مراسم گفت که «در شرایط فعلی کشور تحمیل، تخریب و تفتیش در مسائل مختلف راه به جایی نمی‌‌برد».

رئيس جمهوری ايران تاکيد کرد که «بنای احزاب در فعاليت‌های سياسی نبايد بر اين باشد که يکی بر ديگری پيروز شود و يا يکی ديگری را حذف کند».

وی اضافه کرد: «چرا که همان گونه که انحصار در اقتصاد مخرب است و نفع عمومی ندارد، در دنيای سياست نيز به همين منوال است و احزاب بايد رقابتی سالم را بر مبنای ارائه برنامه‌های بهتر سامان دهند.»

XS
SM
MD
LG