لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

سفر روحانی به نیویورک، سخنرانی در سازمان ملل


حسن روحانی در انتظار آغاز سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل
حسن روحانی در انتظار آغاز سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل
حسن روحانی، جانشین محمود احمدی‌نژاد و رئیس جمهور ایران، برای نخستین بار در این مقام و با مقدمه‌چینی فراوان به مقر سازمان ملل در شهر نیویورک رفت تا اولین سخنرانی خود را در مجمع عمومی این سازمان ایراد کند.

مقدمه‌چینی‌ها آن قدر فراوان بود که برخی از مقامات اسرائیلی از آن به عنوان «فریب‌کاری» یاد کردند و حتی آنجا پیش رفتند که به گفته بعضی رسانه‌های اسرائیلی کمپینی برای «مقالبه با لبخند روحانی» به راه انداختند تا شاید از اثر اقدامات و استراتژی دولت روحانی برای کنار آمدن با غرب بکاهند.

در همین حال روزی نبود که خبری از دیدار یا عدم دیدار و دست دادن یا دست ندادن آقای روحانی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نیاید، همه با این فکر که شاید سال ۲۰۱۳ سال پایان رابطه سرد بین دو کشور و آغاز فصلی تازه پس از سی و اندی سال باشد.

اوباما و روحانی در یک روز در مجمع عمومی سخنرانی کردند، اما با یکدیگر دست ندادند و ظاهرا حتی در یک راهرو هم از کنار هم رد نشدند.

در حالی که هنوز جریان تحلیل‌ها در داخل و خارج از ایران از سفر روحانی و سخنرانی و مصاحبه‌هایش در آمریکا ادامه دارد، رادیوفردا می‌خواهد نظر و تحلیل شما از این سفر و سخنرانی و دستاوردها و ضعف‌های احتمالی‌اش را بداند.
XS
SM
MD
LG