لینک‌های قابلیت دسترسی

logo-print
یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ تهران ۰۵:۵۰ - ۴ دسامبر ۲۰۱۶
دو روز پس از انتشار مقاله‌ای در روزنامه‌ای آلمانی، دفتر رئیس جمهور ایران سه‌شنبه شب، سوم دی‌ماه، در اطلاعیه‌ای رسمی انتشار «مطالب و اقوال نادرست» به نقل از حسن روحانی در رسانه‌های داخلی و خارجی را «فاقد اعتبار» معرفی کرد.

روز دوشنبه گذشته، دوم دی‌ماه، خبرگزاری رویترز در گزارشی از انتشار مقاله‌ای در روزنامه آلمانی زوددویچه زایتونگ خبر داد که به قلم حسن روحانی نوشته شده و در شماری دیگر از رسانه‌های غربی نیز بازتاب یافت.

بر پایه این یادداشت منتسب به رئیس جمهوری ایران، آقای روحانی تاکید کرده است که ایران قصد دارد روابط خود را با آمریکا و کشورهای اروپایی بهبود بخشد.

در این مقاله همچنین آمده است: «در تلاش هستیم تا از تحمیل مشکلات جدید بر روابط میان ایران و ایالات متحده جلوگیری شود و تنش‌های به‌جامانده از گذشته نیز برطرف شود.»

به دنبال انتشار این مقاله و بازتاب آن در رسانه‌های دنیا، محمدرضا صادق، مشاور ارشد حسن روحانی، انتشار مقاله توسط او در روزنامه آلمانی را از اساس تکذیب کرده و آن را «کذب محض» خواند.

این در حالی است که در توییتر حسن روحانی نیز بخش‌هایی از مقاله نشریه آلمانی منتشر شده بود.

حال دفتر رئیس جمهور ایران در اطلاعیه‌ای رسمی که در وب‌سایت او منتشر شده «اخبار نادرست منتسب به دکتر روحانی» را «غیرمستند» و «فاقد اعتبار» خوانده و مسئولیت حقوقی انتشار آنها را بر عهده ناشر آنها دانسته است.

در این اطلاعیه بی هیچ اشاره‌ای به مقاله منتشر شده در روزنامه آلمانی آمده است: «هر آن چه به نقل یا منتسب به ایشان جز از طریق فوق‌الذکر [پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهور] منتشر شود، فاقد اعتبار و اصالت بوده» است.

در همین حال وب‌سایت دویچه‌وله به نقل از یکی از مسئولان روزنامه آلمانی زود دویچه زایتونگ که مقاله منتسب به رئیس جمهور ایران را منتشر کرده می‌گوید که مقاله حاضر «بر پایه یکی از سخنرانی‌های حسن روحانی» تهیه شده است.

اما همین مقام مسئول در روزنامه آلمانی گفته است که موافقت دفتر ریاست جمهوری ایران همراه این مقاله است و او نمی‌تواند درباره تکذیبیه مشاور ارشد آقای روحانی توضیحی بدهد.

نمایش نظرات

XS
SM
MD
LG