لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۹

تصادف مرگبار «راهيان نور» دست کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت


دست کم تصادف روز دوم فروردین ۱۰ کشته برجای گذاشت. عکس تزئینی است.
دست کم تصادف روز دوم فروردین ۱۰ کشته برجای گذاشت. عکس تزئینی است.
هلال احمر استان مرکزی اعلام کرد بر اثر واژگونی يک ‌دستگاه اتوبوس حامل «راهيان نور» که از بازديد مناطق جنگی باز می‌گشتند، ۱۰ تن کشته و ۳۵ تن ديگر مجروح شدند.

هلال احمر استان مرکزی دلیل این تصادف را «بی‌دقتی» راننده اتوبوس اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس اين حادثه در روز دوم فروردين در کيلومتر ۳۵ محور اراک-توره و در نزديکی پايگاه امداد و نجات جاده‌ای مستقر در اين محور روی داد.

کاروان «راهيان نور» نام تورهای دولتی است که در تعطيلات نوروز دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور را برای ديدار از مناطق عملياتی جنگ ايران و عراق به مرزهای جنوب غربی ايران می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجروحان با حضور عوامل امدادی جمعيت هلال احمر استان مرکزی به مراکز امدادی و پزشکی منتقل شده‌اند و حال برخی از مجروحان اين حادثه وخيم گزارش شده است.

سال گذشته نيز تعدادی از «راهيان نور» در سوانح رانندگی جان خود را باختند. در ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۸۷، يکی از اتوبوس های کاروان راهيان نور در نزديکی شهر انديمشک واقع در استان خوزستان با يک تانکر حامل سوخت تصادف کرد.

در جريان اين سانحه ۲۲ دانش آموز زنده در آتش سوختند و هفت نفر زخمی شدند.

روز ششم فروردين ماه سال ۱۳۸۷ نيز يکی ديگر از اتوبوس های کاروان «راهيان نور» در يکی از جاده های استان چهارمحال و بختياری واژگون شد. در جريان اين سانحه ۲۷ نفر از سرنشينان اتوبوس کشته شدند.

در هشتم فروردين نيز افراد ناشناس مسلح در جاده سوسنگرد-اهواز به يکی از اتوبوس‌های حامل دانش آموزان «راهيان نور» حمله کردند که در جريان آن يک نفر کشته و چند نفر مجروح شده اند.
XS
SM
MD
LG