لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۲

بهاره هدايت و ميلاد اسدی به حبس های طولانی مدت محکوم شدند


بهاره هدایت
بهاره هدایت
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی بهاره هدايت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، را به ۹ سال نيم حبس و ميلاد اسدی، يکی ديگر از اعضای شورای مرکزی تحکيم وحدت، را به هفت سال حبس تعزيری محکوم کرده است.

به گزارش «ادوار نيوز»، قاضی مقيسه، بهاره هدايت را به اتهام «اجتماع و تبانی عليه نظام» به ۵ سال حبس، به دليل توهين به رهبری به دو سال حبس و به دليل توهين به رييس‌جمهوری و تبليغ عليه نظام به شش ماه حبس محکوم کرده است.


طبق اين گزارش هم‌چنين حکم دو سال حبس تعليقی بهاره هدايت که در پرونده پيشين وی به اتهام اقدام عليه امنيت از طريق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵ ، به اجرا درآمده و به اين حکم افزوده شده است.

بهاره هدايت به دنبال موج بازداشت های پس از حوادث «عاشورا» در تهران در دهم دی ماه سال گذشته دستگير شد و هم اکنون در بند زنان زندان اوين در بازداشت به سر می برد.

شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب همچنين ميلاد اسدی، ديگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و دبير صنفی دفتر تحکيم وحدت را به اتهام «اجتماع و تبانی عليه نظام» به ۵ سال حبس، به دليل توهين به رهبری به دو سال حبس و به دليل توهين به رييس‌جمهوری به يک ميليون ريال جزای نقدی محکوم کرده است.

ميلاد اسدی نيز در در نهم آذرماه سال گذشته دستگير شده است و هم اکنون در زندان اوين در بازداشت به سر می برد.

همزمان با انتشار خبر احکام سنگين برای اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اميرخسرو دليرثانی، از فعالان سياسی مرتبط با جنبش مسلمانان مبارز را نیز به چهار سال حبس تعزيری محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «ايلنا»، محسن احمدی، وکيل مدافع امير خسرو دليرثانی، گفته است:«ما نسبت به صدور چنين حکمی معترض بوده، بنابراين اعتراض خود را در مهلت قانونی به دادگاه تجديد نظر استان تهران اعلام می کنيم.»

محسن احمدی می گويد از دادگاه تجديد نظر در خواست خواهد کرد تا با توجه به محتويات پرونده موکلش، برای وی رای برائت صادر کند.

اين وکيل دادگستری از دادگاه تجديد نظر می‌خواهد، با توجه به محتويات پرونده دليرثانی، رأی بر برائت موکلش از اتهامات وارده دهد.

محسن احمدی با بيان اين که فعاليت «جنبش مسلمانان مبارز» توسط هيچ مرجع قانونی صلاحيت دار، غيرقانونی اعلام نشده است، محکوميت موکل خود را به اتهام عضويت در اين جنبش، صحيح ندانسته است.

طبق اين گزارش امير خسرو دليرثانی بيش از چهار ماه است که در بازداشت بسر می برد.
XS
SM
MD
LG