لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

دستکم هفت ایرانی در اثر دو انفجار در بغداد کشته شدند


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
یک روز پس از کشته شدن چندین زائر ایرانی در جنوب بغداد بر اثر تصادف دو دستگاه اتوبوس، در دو انفجار جداگانه در شمال بغداد در روز شنبه که زائرین ایرانی را نشانه گرفته بود، دست کم هفت ایرانی کشته و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک رشته از انفجار‌های روز شنبه، ۱۳ آذرماه، در نزدیکی محل استراحت زائران ایرانی در ناحیه کاظمین در شمال بغداد که به دلیل وجود آرامگاه امام موسی کاظم، امام هفتم شیعیان مورد توجه زائران شیعه قرار دارد، رخ داده است که به گفته وزیر کشور عراق در اثر انفجار چند بمب و یک ماشین بمب گذاری شده در این منطقه، پنج ایرانی کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که از میان کشته شدگان، چهار نفر ایرانی و از ۱۸ نفر مجروح این انفجار نیز ۱۱ نفر از آن‌ها زائر بودند.

این در حالی است که به نوشته آسوشیتد پرس، هر پنج نفر کشته این انفجار‌ها ایرانی بودند.

این خبرگزای می‌افزید که همچنین در اثر اصابت یک ماشین بمب‌گذاری شده به اتوبوس حامل زائرین ایرانی در ناحیه شعله، واقع در شمال غرب بغداد نیز دستکم دو ایرانی کشته و حدود ۲۸ نفر، از جمله ۱۹ ایرانی زخمی شدند. آسوشیتدپرس تعداد کشته‌های این انفجار را سه ایرانی گزارش کرده است.

همچنین به نوشته آسوشیتدپرس مقامات بیمارستان در کل کشته شدن هشت ایرانی را تأیید کرده‌اند. این خبرگزاری همچنین تعداد زخمی‌شدگان این دو عملیات را ۵۲ نفر گزارش کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری‌های رویترز و ایسنا به نقل از منابع امنیتی عراق، تعداد ایرانی‌های کشته شده را هفت نفر گزارش کرده‌اند.

انفجارهای روز شنبه بغداد در حالی رخ داده است که به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، روز گذشته نیز بر اثر تصادف یک اتوبوس حامل زائران ایرانی با یک اتوبوس عراقی در جنوب بغداد، دستکم ۱۱ ایرانی و چهار شهروند عراقی جان خود را از دست دادند و دستکم ۴۵ نفر از جمله حداقل ۲۲ ایرانی زخمی شدند.

ایسنا تعداد کشته‌شدگان ایرانی این تصادف را ۱۰ نفر، پنج زن و پنج مرد، و تعداد مجروحین ایرانی را ۳۱ نفر اعلام کرده است.

پیش از این نیز در تاریخ ۱۷ آبان ماه انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهرهای نجف و کربلای عراق، پنج ایرانی کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

از زمان سقوط صدام حسین در سال ۲۰۰۳، صدها هزار زائر ایرانی شیعه به منظور زیارت به عراق سفر کرده‌اند که این سفرها گاه با خطرات جانی برای زائرین همراه بوده است.
XS
SM
MD
LG