لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۶

دستکم ۲۵ کشته و زخمی در انفجار پالايشگاه آبادان


در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در اثر انفجار در پالایشگاه نفت آبادان دستکم سه نفر جان باختند، مدیرعامل شرکت نفت آبادان می‌گوید این حادثه تنها یک کشته بر جای گذاشته است. دستکم ۲۴ نفر نيز در اين حادثه زخمی شده اند. این انفجار همزمان با حضور محمود احمدی نژاد و هیئت همراهش در پالایشگاه نفت آبادان رخ داد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا گزارش کرده است که بر اساس اعلام پزشکان بیمارستان شرکت نفت آبادان، وقوع انفجار در فاز سه پالایشگاه نفت آبادان موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۲۵ تن شده است.

در عین حال خبرگزاری مهر نیز می‌نویسد که پیگیری‌های خبرنگار این خبرگزاری نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان این حادثه به چهار تن رسیده است.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس نیز به نقل از شاهدان عینی تعداد کشته‌شدگان را چهار تن اعلام کرده است.

این در حالی است که عبدالرضا مهربان، مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر گفته است که این حادثه یک کشته و چند مصدوم بر جای گذاشته است.

روز سه شنبه، در حالی که محمود احمدی‌نژاد و هیئت همراهش به منظور افتتاح طرح بنزین‌سازی این پالایشگاه در منطقه حاضر بودند، نشت گاز در فاز سه این پالایشگاه منجر به وقوع انفجار، آتش سوزی و انتشار گسترده گازهای سمی شد.

به گفته کمیسیون انرژی مجلس تا این لحظه به طور مشخص دلیل این انفجار مشخص نیست اما به احتمال زیاد دلیل این انفجار نقص فنی بوده است.

به نوشته فارس، این انفجار موجب شده است تا در مدار تولید قرار گرفتن مرحله اول فاز سه این پالایشگاه که قرار بود با آغاز به کار آن، تولید بنزین این پالایشگاه افزایش یابد، تا زمان انجام تعمیرات و بازسازی بخش‌های آسیب دیده به تعویق بیافتد.

علیرضا ضیغمی، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که این پالایشگاه حداکثر «۱۵ روزه» بازسازی می‌شود.

هدف از طرح توسعه پالایشگاه نفت آبادان، تولید بنزین سوپر و برخی دیگر از فرآورده‌های نفتی است و به نوشته مهر پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی کامل این پروژه نفتی، روزانه به طور متوسط «۴ تا ۴.۵ میلیون لیتر بنزین» به ظرفیت تولید این فرآورده‌ها در ایران افزوده شود.
XS
SM
MD
LG