لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

برتری فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا


هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی و دو تساوی برای نمایندگان ایران آغاز شد. فولاد در اهواز از سد بنیادکار ازبکستان گذشت. سپاهان در دبی مقابل الاهلی به تساوی رسید؛ تراکتورسازی و العین نیز در تبریز امتیازات بازی را تقسیم کردند.

دیدار فولاد و بنیادکار در گروه B به برتری شاگردان حسین فرکی انجامید. در این بازی که مقابل ۳۰ هزار هوادار فولاد برگزار شد، حملات این تیم در دقیقه ۷۷ به ثمر رسید و با ارسال بختیار رحمانی، این ایوب والی مدافع پیش‌تاخته بود که با ضربه سر توانست تک‌گل تیمش را به ثمر برساند.

حسین فرکی پس از پیروزی تیمش با بیان این که بازی بسیار خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم، گفت: امیدواریم بازی‌های آینده را همین گونه پشت سر بگذاریم.

در حالی که حسین فرکی آماده پاسخ‌گویی بود، نمایندگان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ورزشی استان خوزستان در اعتراض به جایگاه نامناسب خبرنگاران، نشست خبری را ترک کردند.

الجیش قطر در دیگر بازی این گروه، الفتح عربستان را با دو گل مغلوب کرد تا در صدرجدول قرار بگیرد. فولاد نیز مانند الجیش هشت امتیاز اندوخته اما به خاطر تفاضل گل در رده دوم است. صعود این تیم، تقریباً مسجل شده است.

فولاد در این بازی با ترکیب سوشا مکانی، بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات (پریرا) ، مهدی بدرلو، پادوانی، ایوب والی، مهرداد جماعتی، امید خالدی، ساسان انصاری (چاوز) ، غلامرضا رضایی (ایوب کلانتری) و سروش رفیعی به مصاف بنیادکار رفت.

الاهلی امارات و سپاهان از گروه چهارم در ورزشگاه الرشید دبی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند.

کرانچار در این دیدار نیز از شهاب گردان به عنوان سنگربان سپاهان استفاده کرد. دیدار رفت دو تیم با پیروزی دو بر یک نماینده امارات به پایان رسیده بود. مهم‌ترین اتفاق بازی را مهدی شریفی رقم زد و با شلیک سنگینش تیر افقی دروازه الاهلی را لرزاند.

سپاهان با این تساوی چهار امتیازی شد و در رده آخر قرار گرفت. در دیگر دیدار این گروه دو تیم الهلال و السد به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه پنج بر صفر به سود الهلال پایان یافت. ناصر الشمرانی در این بازی هت تریک کرد.

در این گروه الاهلی با شش امتیاز صدرنشین است. الهلال و السد هم با پنج امتیاز در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از بازی گفت: «الاهلی شرایط خوبی برای صعود پیدا کرده. ما اگر دو دیدار آینده خود را با پیروزی پشت سر گذاریم شرایط برای صعودمان مهیا می‌شود. وضعیت تیم‌های صعودکننده هنوز مبهم و پیچیده است. تا پایان به مبارزه ادامه می‌دهیم و امیدوار به موفقیت در دو دیدار آینده‌مان هستیم.»

تراکتورسازی در تبریز میزبان العین امارات بود. این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید. تراکتورسازی در دقیقه ۲۰ توسط سعید دقیقی به گل رسید. او با ضربه سر، تیمش را پیش انداخت.

در نیمه دوم العین برای جبران نتیجه، نمایشی هجومی را در دستور کار خود قرار داد؛ تا اینکه آساموا جیان ستاره غنایی در دقیقه ۵۵ توانست گل تساوی العین را بزند. چهار دقیقه بعد عمر عبدالرحمان توانست با گریز از شکاف بزرگی که در عمق خط دفاع تراکتورسازی ایجاد شده بود، گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

فقط دو دقیقه بعد، فرشاد احمدزاده روی حرکت زیبای انفرادی و طی کردن خط عرضی زمین، بعد از جا گذاشتن چهار مدافع گل دوم تیمش را به ثمر رساند. بعد از گل تساوی، حامد لک درخشید و نگذاشت تیمش گلی دریافت کند. آساموا جیان در دیدار رفت نیز توانسته بود دو گل به تراکتورسازی بزند.

زلاتکو دالیچ سرمربی العین در پایان بازی گفت: صعود تراکتورسازی بستگی به دیدارش مقابل لخویا دارد اما ما ۹۰ درصد راه صعود را پیمودیم و امروز به آن چه که می‌خواستیم رسیدیم. آسیا باید به تیم تراکتورسازی با این تماشاگرانش ببالد. فکر می‌کنم نتیجه تساوی هم عادلانه بود.

در این دیدار حامد لک، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، میلاد فخرالدینی، حبیب گردانی، مهدی کیانی، مهدی کریمیان، علی کریمی (محمد ابراهیمی)، کریم انصاری‌فرد، سعید دقیقی (مسعود ابراهیم زاده)، فرشاد احمدزاده به میدان رفتند.

العین امارات با کسب هفت امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و تراکتورسازی با کسب پنج امتیاز در رده دوم است. لخویا قطر و الاتحاد عربستان با یک بازی کمتر در رده سوم و چهارم هستند. صعود هیچ یک از تیم‌ها قطعی نشده و همه چیز به دو دیدار آینده بستگی دارد.

تونی اولیویرا پس از تساوی تیمش مقابل العین گفت: در نیمه اول عملکرد خوبی داشتیم و به آن چه که می‌خواستیم رسیدیم. بین دو نیمه به بازیکنانم گفتم العین در نیمه دوم متفاوت خواهد بود و در این نیمه باید هشیار باشید اما برخلاف گفته‌هایم، شاهد بازی دلخواه از بازیکنانم نبودم و فکر می‌کنم بدن آنها تحلیل رفته بود.
XS
SM
MD
LG