لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۴

کی‌روش: سرمربی کره جنوبی از مردم ایران عذرخواهی کند


کارلوس کی‌روش
کارلوس کی‌روش
کارلوس کی‌روش از سرمربی تیم ملی کره جنوبی خواست تا به خاطر اظهاراتش از مردم ایران عذرخواهی کند. او «چوی کانگ هی» را مایه ننگ و شرم فوتبال کره دانست، زیرا به اعتقاد او بازیکنان کره و هواداران فوتبال در آن کشور نیز موافق حرف‌های سرمربی‌شان نیستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از سفر به کره جنوبی درباره اظهارات همتای خود در تیم رقیب گفت: حرف‌هایم را شفاف می‌گویم و امیدوارم رسانه‌های بین‌المللی صحبت‌هایم را پوشش دهند. مطالبی که چوی گفته به این معناست که کره مقابل ازبکستان خیلی تلاش نکرده و خود ازبک‌ها با گلی که مدافعان‌شان به ثمر رساندند، باعث پیروزی کره شدند.

اظهارات تند سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به مصاحبه اخیر سرمربی تیم ملی کره جنوبی است که از علاقه‌مندی‌اش به صعود ازبکستان به جای ایران خبر داده و ضمن تاکید بر گرفتن انتقام شکست بازی رفت از ایران گفته است: با صراحت هر چه تمام می‌گویم که از ایران بیشتر از ازبکستان بدم می‌آید!

چوی کانگ هی در توضیح علت خشم خود از ایرانیان گفته است: «رفتار ایرانی‌ها در تهران با ما بد بود. آنها حق میزبانی را به جای نیاوردند. دوست دارم با هر قیمتی برابر ایران به پیروزی برسیم. امیدوارم ازبکستان به جام جهانی صعود کند.»

کارلوس کی‌روش با تکذیب ادعای سرمربی تیم ملی کره جنوبی درباره عدم در اختیار گذاشتن زمین تمرینی گفته است که ایران بهترین امکانات خود را در اختیار کره قرار داده و امکاناتی بیش از آن هم نداشته که بخواهد دریغ کند.

سرمربی ایران برای اثبات ادعای خود مثالی هم زده است: «وقتی شما پنج مرغ دارید و به مهمان خود فقط یک بال مرغ بدهید، یک مسئله است، اما وقتی یک ران مرغ دارید و آن را با مهمان‌تان شریک می‌شوید او باید از شما متشکر باشد. چوی حق بی‌احترامی ندارد.»

سرمربی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ خواستار آن شد که پیش از رسیدن ایران به کره جنوبی، سرمربی تیم حریف از هواداران ایران عذرخواهی یا استعفا کند.

کی‌روش در ادامه گفت: پیراهن ازبکستان را می‌خرم و قبل از بازی به سرمربی کره هدیه می‌کنم. امیدوارم او شجاعت این را داشته باشد که پیراهن ازبکستان را بر تن کند. سرمربی کره در گروه مربیان بین‌المللی مایه شرم است.

نکونام: حرف سرمربی کره زشت بود

کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید که صحبت‌های سرمربی کره به خاطر ترس او از تیم ملی ایران است و ترسی که آنها از تیم ملی ایران دارند، مربوط به امروز و دیروز نیست.

جواد نکونام در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: از زمانی که مرحوم سیروس قایقران در سال ۱۹۹۰ بهشان گل زد از ما می‌ترسند. در جام ملت‌های ۱۹۹۶ آسیا شش گل از ما خوردند و در همین مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز توانستیم ۱۰ نفره آنها را در تهران شکست دهیم.

زننده گل ایران در بازی رفت مقابل کره جنوبی در ادامه گفت: نه برای کره‌ای‌ها کری می‌خوانم و نه به آنها جواب می‌دهم. حرف او بسیار زشت بوده. یک ورزشکار نباید این حرف‌ها را بزند، چه برسد به سرمربی. او اگر ناراحت است، ناراحتی‌اش را سر بازیکنان کره خالی کند که این نتایج را رقم زدند. اگر کسی با ما ایرانی‌ها دشمنی داشته باشد، در زمین بازی جواب‌شان را می‌دهیم.

نکونام با اشاره به پیروزی ایران در برابر لبنان و قطر گفت: «حمایت مردم و رسانه‌ها برای ما فراموش‌نشدنی است. می‌خواهیم با برد در برابر کره و صعود به جام جهانی کارمان را تکمیل کنیم.»

در گروه اول از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیا، کره جنوبی با ۱۴ امتیاز صدرنشین است. ایران با دو پیروزی متوالی ۱۳ امتیازی شد و در جایگاه دوم قرار گرفت. ازبکستان و قطر با ۱۱ و ۷ امتیاز در رده‌های بعدی جا دارند، لبنان هم با پنج امتیاز قعرنشین است.

بازی‌های روز آخر به گونه‌ای است که ایران هم می‌تواند در رده نخست یا دوم گروه قرار بگیرد و به طور مستقیم راهی جام جهانی شود، هم این‌ که به عنوان تیم سوم، مسیر پر مشقت حذفی را در پیش بگیرد.

در صورتی که ایران به مقام سوم گروه خود برسد، در مرحله حذفی ابتدا باید با تیم سوم گروه مقابل در دو بازی رفت و برگشت رویارو شود. فعلاً عمان و اردن گزینه‌های اصلی برای رتبه سوم هستند، اما ممکن است استرالیا نیز در این رده قرار بگیرد.

تیم پیروز از مجموع دو بازی، باز در دو بازی رفت و برگشت به مصاف نماینده پنجم آمریکای جنوبی خواهد رفت که فعلاً اروگوئه در این رده قرار دارد.
XS
SM
MD
LG