لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۶

امیدهای استقلال در ابوظبی زنده شد


از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، الجزیره امارات و استقلال ایران در ابوظبی به مصاف هم رفتند که برتری ۱-۰ نصیب استقلال شد. آبی‌پوشان تهران از سه بازی قبلی، دو شکست و یک تساوی به جا گذاشته بودند و برای گریز از حذف، چاره‌ای نداشتند مگر غلبه بر الجزیره در ورزشگاه بن زاید.

در دقیقه ۵۲ روی حرکت برهانی و قاضی می‌توانست توسط نوری به گل تبدیل شود، اما ضربه این بازیکن را گلر الجزیره به کرنر فرستاد. الجزیره نیز دو نوبت در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما مانند استقلال نتوانست از فرصت استفاده کند.

جی لوید ساموئل با خطای شدیدی که مرتکب شد یک کارت زرد گرفت و بازی بعدی تیمش را از دست داد. اماراتی‌ها به تصمیم داور معترض بودند و عقیده داشتند او باید کارت قرمز می‌گرفت.

سرانجام با تعویض‌های قلعه‌نویی و تندتر شدن آهنگ هجومی استقلال، محمدمهدی نظری به زیبایی توپ را به محمد قاضی سپرد تا او نیز تک‌گل بازی را به ثمر برساند.

این بازی که کارلوس کی‌روش در جایگاه ویژه نشسته و تماشاگرش بود با همین نتیجه به پایان رسید. استقلال با این برد ۴ امتیازی شد تا همچنان شانس صعود به دور دوم را داشته باشد. الجزیره نیز با این شکست ۷ امیتازی باقی ماند. صدر جدول این گروه در اختیار الشباب عربستان است که ۲-۰ بر الریان قطر غلبه کرد. الریان هم فقط با سه امتیازی که مقابل استقلال کسب کرده در رده آخر گروه A قرار گرفته.

برای استقلال مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، جی لوید ساموئل، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، احمد جمشیدیان (۶۷- تونی کارلوالیو)، محمد قاضی و آرش برهانی (۶۴- محمد مهدی نظری) بازی کردند که خود نظری هم سیزده دقیقه بعد مصدوم شد و جای خودش را به ایمان مبعلی داد.

محمد قاضی زننده گل این مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. قاضی در دیدار رفت مقابل الجزیره نیز با ارسال خسرو حیدری گل اول استقلال را به ثمر رسانده بود.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال پس از بازی در رختکن تیمش حاضر شد و گفت به خاطر این پیروزی، ۲۰ درصد جریمه از رقم قرارداد که پس از شکست مقابل نفت تهران در نظر گرفته بود را بخشیده است.

استقلالی‌ها از امارات راهی اهواز خواهند شد، زیرا شنبه ۱۷ فروردین و از هفته بیست و نهم لیگ برتر باید به مصاف فولاد خوزستان بروند.

سرمربی استقلال پس از پیروزی تیمش گفت: ما امروز جنگیدیم و با غیرت ایرانی پیروز شدیم. نیمه اول الجزیره بهتر از ما بود و چند موقعیت گلزنی داشت ولی در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام دادم توانستیم به گل برسیم. دو فینال دیگر در پیش داریم. اگر مقابل الشباب هم مثل امروز بازی کنیم می‌توانیم پیروز شویم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار اماراتی درباره دیدار با فولاد خوزستان به عنوان مهم‌ترین بازی فصل برای استقلال گفت: «تا فردا حق داریم برای برد امشب خوشحالی کنیم، چون باید به فکر بازی با فولاد باشیم. آنجا "انتحاری و منطقی" بازی خواهیم کرد تا در لیگ هم به جدول بازگردیم.»

در گروه E سرزو اوزاکا که آریا جسور بازیکن ایرانی- ژاپنی را در اختیار دارد در خانه بوریرام یونایتد به به تساوی دو بر دو رسید. آریا ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. در دیگر بازی این گروه، شاندونگ در چین ۴ بر ۲ از پوهانگ استیلرز کره جنوبی شکست خورد. پوهانگ با ۸ امتیاز صدرنشین است.

در گروه F سنترال کوئست استرالیا با یک گل پکن چین را مغلوب کرد و صدرنشین شد. اف ث سئول و سانفرس هیروشیما به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

در گروه G گوانگجو چین مدافع عنوان قهرمانی در کره‌جنوبی میهمان چونبوک موتورز بود و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. این اولین باخت شاگردان لیپی در مجموع این فصل و فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود و به این ترتیب رکورد نباختن گوانگجو شکسته شد.

در دیگر بازی این گروه یوکوهاما مارینوس ژاپن با نتیجه سه بر دو ملبورن ویکتوری استرالیا را مغلوب کرد. گوانگجو با ۷ امتیاز همچنان صدرنشین است.

در گروه H گیژو چین در ورزشگاه خانگی خود اولسان کره را با نتیجه سه بر یک شکست داد. کاوازاکی فرونتال ژاپن هم ۲-۱ وسترن سیدنی استرالیا را مغلوب کرد. اولسان کره‌ جنوبی با ۷ امتیاز صدرنشین است.
XS
SM
MD
LG