لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۰

صعود پرسپولیس به یک چهارم نهایی جام حذفی


عکس مربوط به این بازی نیست.
عکس مربوط به این بازی نیست.
از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و مقابل شش هزار تماشاگر با برتری دو بر صفر بر الوند همدان راهی دور بعد شد.

این دومین میزبانی پیاپی پرسپولیس در جام حذفی بود و هر دو بازی نیز مقابل تیم‌های دسته اولی برگزار شد. دیدار قبلی این تیم مقابل پدیده شاندیز مشهد پس از تساوی در وقت قانونی، در وقت اضافی با نتیجه پنج بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس در مرحله یک چهارم جام حذفی به مصاف برنده دیدار فولاد خوزستان و فولاد نوین اهواز خواهد رفت. رقیب پرسپولیس در هفته پایانی دور رفت لیگ برتر نیز دیگر نماینده فوتبال خوزستان است و این تیم برای قهرمانی در نیم‌فصل، باید استقلال خوزستان را در تهران شکست دهد. در صورت شکست یا تساوی پرسپولیس مقابل شاگردان عبدالله ویسی، رقیب احتمالی این تیم در جام حذفی یعنی فولاد خوزستان با برتری مقابل گسترش تبریز شانس قهرمانی خواهد داشت.

در بازی پرسپولیس و الوند، رضا حقیقی در دقیقه ۱۲ از روی ضربه کاشته گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. شوت حقیقی با برخورد به مدافع تیم الوند، تغییر ارتفاع داد و دور از دست‌های هادی زرین ساعد درون دروازه نماینده فوتبال همدان قرار گرفت. در دقیقه ۶۹ هم سانتر حسین ماهینی را امید عالیشاه با ضربه سر به گل دوم پرسپولیس تبدیل کرد.

رضا طلایی‌منش، سرمربی الوند، با حکم کمیته انضباطی محروم بود و از روی سکو بازی را تماشا کرد. به همین خاطر هنگامی که پس از بازی قصد داشت به سالن کنفرانس خبری برود با ممانعت مسئولان برگزاری مسابقه روبه‌رو شد.

در ترکیب پرسپولیس مقابل الوند، علیرضا حقیقی درون دروازه ایستاده بود. میثم حسینی، رضا نورمحمدی، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، مهرداد کفشگری، میلاد غریبی (دقیقه ۵۸ محمد نوری)، امید عالیشاه، یونس شاکری (دقیقه ۷۰ محمد عباس‌زاده) و محمدرضا خلعتبری (دقیقه ۷۶ حمید علی‌عسگر) بازی کردند.

علی دایی پس از برتری تیمش گفت: الوندی آن قدر خوب نبود که بتواند ما را اذیت کند. می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم، اما چهارشنبه در لیگ برتر بازی داریم و خدا را شکر می‌کنم که بازیکنانم آسیب ندیدند. در طول بازی هم همه جوره سرتر بودیم.

رضا طلایی‌منش سرمربی الوند هم گفت: «به خدا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و به چه علت محروم شدم. ضمن این که فقط پنج بازیکنم پیش از این در ورزشگاه آزادی بازی کرده بودند. مرتضی عزیزمحمدی،‌ مجتبی انصافی، ابراهیم خسروی، مصطفی مهدوی‌کیا و هادی زرین‌ساعد. اما در کل از عملکرد تیمم راضی هستم. در لیگ دسته اول هم بازی‌های خوبی انجام داده‌ایم.»

پرسپولیس برای راهیابی به نیمه نهایی جام حذفی مقابل برنده بازی فولاد نوین اهواز و فولاد خوزستان قرار خواهد گرفت. برنده آن مسابقه نیز برای رسیدن به فینال، باید چشم‌انتظار یک تیم از بین تراکتورسازی تبریز، نفت مسجدسلیمان، داماش گیلان و راه آهن باشد.

استقلال تهران در بالای جدول قرار دارد و هنوز بازی خود در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل کاسپین قزوین را برگزار نکرده. این تیم در صورت کسب پیروزی به مصاف ملوان بندرانزلی خواهد رفت و در گام سوم نیز رویاروی برنده جدال نفت تهران و ذوب آهن اصفهان قرار خواهد گرفت.

از عجایب جام حذفی در ایران است که بسیاری تیم‌ها مانند یزد لوله، ماشین سازی تبریز، میناب طیور هرمزگان، فولاد یزد و حتی تیم لیگ برتری فجر سپاسی بدون انجام مسابقه، از دور رقابت‌ها در مراحل مهم جدول کنار می‌کشند و با جریمه سنگینی مانند محرومیت از مسابقات سال آینده نیز مواجه نمی‌شوند.

نکته عجیب دیگر، روند نامنظم برگزاری مسابقات است. تیمی مانند پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و تیمی مانند استقلال، هنوز بازی یک شانزدهم نهایی‌اش هم برگزار نشده!

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران، یکی از نمایندگان ایران در فصل آتی لیک قهرمانان آسیاست.
XS
SM
MD
LG