لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۸

مدیر روابط عمومی تفکیک جنسیتی در صداوسیما را تکذیب کرد


مدیر روابط عمومی معاونت تلویزیون دولتی ایران روز سه‌شنبه، دوم تیرماه، خبر تفکیک جنسیتی در صداوسیما را شدیدا تکذیب کرده و آن را «شایعه» و «شیطنت رسانه‌ای» توصیف کرد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز یک‌شنبه، ۳۱ خردادماه، به نقل از «منابع آگاه» از «آغاز طرح تفکیک جنسیتی» در شبکه‌های رادیویی ایران با دستور معاون سازمان صداوسیما خبر داد.

خبرگزاری ایلنا در گزارش خود گفته بود که پس از صدور این دستور «در شبکه‌های مختلف رادیو از جمله رادیو ورزش، اقتصاد و جوان» کارمندها و منشی‌های زن از «تمام اتاق‌هایی که مسئولیت مدیریت آنها» با مردان است، جابه‌جا شده‌اند.

حال خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، روز سه‌شنبه از قول علی خدابخش، مدیر روابط عمومی معاونت سیما، خبرگزاری ایلنا را به «شایعه‌پراکنی» متهم کرده و گفته است که ایلنا «بدون پرس‌وجو در این باره خبری را منتشر کرده است».

به گفته آقای خدابخش، مدیران سازمان صداوسیمای ایران «اساسا نه اعتقاد و نه وقت این کار» را دارند.

در سال گذشته نیز موضوع ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها و تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران موضوع بحث دولت با دستگاه‌هایی نظیر نیروی انتظامی و شهرداری تهران بود.

شهرداری تهران سال گذشته در صورت‌جلسه‌ای اعلام کرده بود که تمامی مدیران ارشد و میانی در شهرداری تهران باید تنها از کارمندان مرد برای کارهایی مانند مسئول دفتر، منشی، اپراتور تلفن، تایپیست و مسئول پیگیری در دفتر خود استفاده کنند.

برخی از مدیران دولت حسن روحانی با این مصوبه ابراز مخالفت کردند و در مقابل تعدادی از نمایندگان مجلس و امامان جمعه به حمایت از آن برخاستند.

XS
SM
MD
LG