لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

افزایش ۲۴ درصدی در تولید فولاد ایران


انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد ایران در ماه گذشته میلادی، اکتبر، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

بر اساس ارزیابی این نهاد بین‌المللی، تولید فولاد ایران در ماه اکتبر به رقم یک میلیون و ۶۴۰ هزار تن رسیده است که نسبت به اکتبر ۲۰۱۵ حدود ۲۳.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تولید ده ماهه فولاد ایران در سال ۲۰۱۶ نیز به ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تن رسیده است که نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ حدود ۹.۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش که در سایت رسمی انجمن جهانی فولاد منتشر شده است، افزایش چشمگیر تولید فولاد ایران در حالی است که تولید جهانی فولاد در ده ماه سال جاری میلادی مقدار اندکی نیز کاهش یافته و در ماه اکتبر نیز کل تولید فولاد ۶۶ کشور عمده فولادساز جهان تنها ۳.۳ درصد رشد داشته است.

این کشورها در ماه گذشته میلادی در مجموع ۱۳۶ میلیون و ۵۲۳ هزار تن فولاد تولید کرده‌اند.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا نیز طی گزارشی از تولید فولاد ایران بر اساس سال خورشیدی گزارش داده است که فولادسازان ایران در دوره هفت ماهه امسال (فروردین تا مهر) ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار تن فولاد خام تولید کردند و نسبت به عملکرد دوره مشابه در سال ۱۳۹۴ که ۹ میلیون و ۹۴۶ هزار تن بود، رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

ایرنا می‌افزاید که همچنین در هفت ماهه امسال ده میلیون و ۲۸۵ هزار تن انواع تولیدات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش‌دار و...) به بازار مصرف عرضه شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه پارسال که ۱۰ میلیون و ۶۹۴ هزار تن بود، نزدیک به چهار درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در دوره هفت ماهه امسال یک میلیون و ۹۹۹ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۲۹۶ هزار تن انواع تولیدات فولادی از کشور صادر شد و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ به ترتیب ۱۰۳ درصد و پنج درصد رشد داشت.

ایرنا می‌نویسد که در هفت ماه سال خورشیدی ۱۵۰ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۸۰۷ هزار تن انواع تولیدات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه به ترتیب ۲۲۹ درصد رشد و ۱۸ درصد کاهش یافت.

XS
SM
MD
LG