لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۶

برتری والیبال ایران در مقابل نمایندگان قاره آمریکا


عکس مربوط به بازی ایران و استرالیا
عکس مربوط به بازی ایران و استرالیا
تیم ملی والیبال ایران پس از ناکامی مقابل استرالیا در رقابت‌های گزینشی المپیک لندن، در دو بازی پیاپی بر نمایندگان آمریکای شمالی و جنوبی غلبه کرد.

ایران در رقابت‌های روز چهارشنبه با نتیجه ۳-۱ مقابل پرتوریکو به برتری رسید، پنج‌شنبه هم در سه ست پیاپی از سد ونزوئلا گذشت تا بخت‌ خود برای صعود به لندن را افزایش دهد.

دیدار حساس کره جنوبی و چین با برتری ۳-۲ کره‌ای‌ها به پایان رسید که بهترین نتیجه برای ایران بود، زیرا چینی‌های مدعی صعود، با این شکست به یک امتیاز بسنده کردند و تیم پیروز با سرمربی‌گری پارک کی‌وون که سرمربی سابق ایران است نیز فقط دو امتیاز گرفت.

در پایان دور پنجم رقابت‌ها، صربستان با پنج پیروزی متوالی و ۱۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی صرب‌ها، پس از برتری ۳-۰ تیمش مقابل پورتوریکو گفت: «بازیکنانم در این مسابقه احساسات را کنار گذاشتند و خیلی معمولی بازی کردند. در مجموع از آنها رضایت دارم. ما با این پیروزی یک قدم دیگر به المپیک نزدیک شدیم.»

بویان جانیک، کاپیتان صربستان، هم گفت: «در این بازی به برخی از بازیکنان اصلی استراحت داده شد تا برای ادامه مسابقات آماده‌تر شوند.» اشاره جانیک به دیدار سرنوشت‌ساز این تیم مقابل ایران بود.

صربستان اگر در دور ششم و در حساس‌ترین بازی این تورنمنت مقابل ایران به برتری برسد، با توجه به وضعیت جدول، به احتمال فراوان صعود خود را قطعی خواهد کرد تا دیدار آخرش مقابل ونزوئلا، جنبه تشریفاتی پیدا کند.

ایران ۳ ونزوئلا ۰

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود مقابل ونزوئلا با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ در ست‌های اول و دوم، و ۲۵ بر ۲۰ در ست سوم از سد حریف خود عبور کرد.

ولاسکو در گیم نخست، ترکیب اصلی را وارد میدان کرد. درخشش حمزه زرینی و سرویس‌های خوب قائمی و توپ‌گیری‌های فرهاد ظریف، برتری ایران را به حریفش دیکته کرده بود.

وقتی ایران به امتیاز ۱۹ بر ۱۲ رسید، گارسیا، سرمربی ونزوئلا، درخواست وقت استراحت کرد. اما تنوع در حمله و بازی کم‌نقص ایران تا پایان گیم ادامه داشت.

در گیم دوم هم ایران با ترکیب اصلی وارد میدان شد و ولاسکو ریسک نکرد. بازی که به امتیاز ۲۱ بر ۱۲ رسید، ولاسکو بازهم دست به دو تعویضه‌های معروف خود زد؛ دو تعویضه‌ای که به گفته حسین معدنی سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، برخلاف جام جهانی ۲۰۱۱ ژاپن، در این دوره از مسابقات تاثیر مثبتی نداشته است.

قرا و مهدوی جایگزین معروف و غفور شدند و پس از آن در امتیاز ۲۲ بر ۱۲ زرینی جای خود را به فیاضی داد تا خودش استراحت کند. این گیم با برتری مطلق سفید‌پوشان ایران ادامه پیدا کرد و در پایان محمد موسوی عراقی توانست امتیاز ۲۵ را برای ایران به ارمغان بیاورد.

در گیم سوم، امیر غفور آمادگی خوبی داشت. جشن تولد غیرمنتظره‌ای که روز قبل از بازی برایش گرفته بودند نیز در شادابی روحیه‌اش بی‌تاثیر نبود.

ولاسکو وقتی از برتری تیمش مطمئن شد، مباشری را هم وارد میدان کرد تا او حضور در این بازی را نیز برای دقایقی تجربه کند. امتیاز ۲۴ برای ایران با اشتباه بازیکنان ونزوئلا ثبت شد.

در ادامه، سرویس بازیکنان ونزوئلا به خارج از زمین رفت و ایران توانست با حساب ۲۵ بر ۲۰ از سد حریف خود عبور کند.

والیبالیست‌های ایران پیش از این مقابل تیم‌های کره‌جنوبی، چین و پورتوریکو به برتری رسیده اما نتیجه را به استرالیا واگذار کرده بودند.

تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک، روز جمعه را استراحت خواهند کرد تا شنبه و یکشنبه، دو دیدار پایانیشان را برگزار کنند.

خولیو ولاسکو پس از برتری قاطع تیمش مقابل ونزوئلا گفت: بازی بهتری را نسبت به دیدار قبلی مقابل پورتوریکو انجام دادیم. حملات و سرویس‌های ما بسیار خوب بود. بازی بعدی با صربستان است. نبردی که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است ما پیروز آن بازی باشیم.

علیرضا نادی کاپیتان ایران هم گفت: پس از غلبه بر ونزوئلا، حالا فقط به دو بازی حساس آینده‌مان مقابل صربستان و ژاپن فکر می‌کنیم و تمرکزمان روی آن دو مسابقه است.

کاپیتان ونزوئلا در نشست خبری با نارضایتی شدید از عملکرد همبازیانش مقابل ایران گفت: «بد‌ترین بازی خود را در این دوره از مسابقات به نمایش گذاشتیم؛ خصوصاً در گیم‌های اول و دوم که بسیار بد بازی کردیم.»
XS
SM
MD
LG