لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۴

جدیدی مجوز نگرفت؛ خادم رئیس فدراسیون کشتی شد


رسول خادم
رسول خادم
مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی به ریاست نصرالله سجادی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و رسول خادم با ۳۷ رای از مجموع ۳۸ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد.

این رای‌گیری بین رسول خادم و کاندیدایی گمنام به نام مجتبی شیرازی برگزار شد. محمدرضا توپچی، علی بدیع و حمید سیفی سایر نامزدها بودند که پیش از آغاز مجمع به نفع خادم انصراف دادند. توپچی به شیرازی اصرار کرد تا او نیز انصراف دهد، اما تنها رقیب خادم حاضر به کناره‌گیری نشد و در نهایت حتی یک رای هم نیاورد. عباس جدیدی نیز به دنبال مجوز برای حضور در انتخابات بود، اما مراجعه او به وزارت ورزش تاثیری نداشت و نتوانست در انتخابات حضور یابد.

نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش در این باره گفت: «بر اساس دستور سازمان بازرسی کل کشور، اعضای شورای شهر اجازه حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را ندارند و در مورد عباس جدیدی هم قانون را اجرا کردیم. مانند همیشه تابع قانون خواهیم بود و بر اساس آن عمل خواهیم کرد.»

این در حالی است که حسین رضازاده دیگر عضو شورای شهر رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است. بهرام شفیع بازنشسته دولتی و شاغل در صداوسیما نیز ریاست فدراسیون هاکی را برعهده دارد. سیدمهدی هاشمی سرپرست فعلی فدراسیون تیراندازی هم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است!

سجادی درباره این تناقض‌ها می‌گوید: «بر اساس قانون، افراد بازنشسته در صورت کسب مجوز از هیئت دولت اجازه حضور در انتخابات را خواهند داشت که مجوز هاشمی صادر شده. قانون تغییر نکرده، بلکه هاشمی نیازمند مجوز بود که دریافت کرد. همه چیز برابر مقررات است و چیزی خلاف قانون صورت نخواهد گرفت.»

به این ترتیب، عباس جدیدی و رسول خادم که در دهه ۹۰ میلادی رقبای یکدیگر بر روی تشک کشتی بودند، این بار از برپایی رقابتی دیگر و بیرون از تشک بازماندند. انتخاب نایب‌رئیس، دبیر و خزانه‌دار فدراسیون کشتی به خادم سپرده شده و او یک هفته فرصت دارد تا ترکیب مورد نظرش را اعلام کند.

رئیس جدید فدراسیون کشتی گفت: باید در حوزه بین‌المللی از داستان قالیچه و پسته خارج شویم. ورزش کشور فاقد سند برنامه‌ریزی استراتژیک است و خلأء برنامه‌ریزی در ورزش و به خصوص کشتی احساس می‌شود. چنین سندی را با چشم‌‌انداز المپیک ۲۰۲۴ در فدراسیون کشتی تدوین کرده‌ایم. از طرفی اولین نظام بودجه‌بندی در ورزش کشور، نزدیک به نظامی که در کشورهای توسعه‌یافته اجرا می‌شود را تدوین کردیم و بعد از ویرایش دوم به جامعه ورزش ارائه می‌شود تا الگویی برای تمام فدراسیون‌ها باشد.

رسول خادم در ادامه گفت: این نظام نباید تابع یک شخص باشد. نباید صرف حضور یک فرد بزرگ، سایر جامعه کشتی از این رشته دور شوند. نظام مدیریت مشارکتی در کشتی باید احیا شود. هیئت‌ها و فدراسیون باید ماهانه و یا حداکثر سه ماه یک بار جلسات خود را برگزار کنند. اساسی‌ترین تصمیمات را باید در مجمع گرفت، چون کشتی به عنوان ورزشی ملی باید جایگاه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی خود را در جامعه به دست بیاورد.

رسول خادم که با انصراف از نامزدی در انتخابات شورای شهر، به صورت تمام‌وقت در کشتی حضور دارد در ادامه گفت: بدهی‌های گذشته کار را برای برنامه‌ریزی دشوار کرد و امیدواریم با جذب منابع مالی پایدار بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم. ‌از تمام بزرگان کشتی برای پیشبرد اهداف کشتی استفاده خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم کشتی را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.
XS
SM
MD
LG