لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۴

مرگ ۱۶ زائر عراقی در تصادف اتوبوس در غرب ایران


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
تنها یک هفته پس از تصادف مرگبار اتوبان تهران‌ـ‌ قم، خبرگزاری‌ها در ایران از مرگ ۱۶ زائر عراقی در نزدیکی شهر بروجرد و دست‌کم ۲۰ مجروح و زخمی در اثر واژگونی یک اتوبوس خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اتوبوس حامل این زوار عراقی حدود ساعت دو صبح روز سه‌شنبه، ۲۶ شهریورماه، در غرب ایران در نزدیکی شهر بروجرد واژگون شده است.

در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از رئیس پلیس راه کشور علت این حادثه و واژگونی اتوبوس حامل این زوار را «خستگی و خواب‌آلودگی» راننده اتوبوس ذکر کرده است.

به گفته محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه ایران، اتوبوس حامل زوار عراقی از شهر قم به سمت خوزستان در حرکت بوده است، اما در «محور اراک‌‌ـ‌بروجرد» تصادف کرده و واژگون شده است.

در همین حال یک مقام پلیس راه ایران حال برخی از مجروحان حادثه را «وخیم» توصیف کرده است.

این تصادف تازه در حالی رخ داده است که هنوز یک هفته از تصادف مرگبار اتوبان تهران‌ـ قم نگذشته است.

این تصادف در اتوبان تهران‌ـ قم روز ۱۹ شهریورماه در اثر برخورد دو اتوبوس و انفجار آنها رخ داد و به مرگ ۴۴ نفر و زخمی و مجروح شدن بیش از ۳۹ نفر انجامید.

ترکیدگی لاستیک یک اتوبوس اسکانیا که از مسیر اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود موجب شد تا این اتوبوس از مسیر خود منحرف و وارد لاین مقابل شده و با یک اتوبوس اسکانیای دیگر که مقصد کاشان در حال حرکت بود برخورد کند و پس از آن به علت شدت برخورد دو اتوبوس منفجر و دچار آتش‌سوزی شدند.

سالانه‌ ده‌ها هزار نفر در تصادفات و سوانح جاده‌ای در ایران کشته و مجروح می‌شوند و ایران در این زمینه در جهان جزء سه کشور اول است.
XS
SM
MD
LG