لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۹

افزایش شمار قربانیان سوانح رانندگی در ایران


هر سال بیش از بیست و سه هزار نفر در ایران در تصادف می میرند.
هر سال بیش از بیست و سه هزار نفر در ایران در تصادف می میرند.

سازمان پزشکی قانونی ايران از افزايش حدود دو درصدی مرگ و مير ناشی از تصادفات رانندگی در سال گذشته خورشيدی در کشور خبر داد.

روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در اين سازمان در سال ۱۳۸۷ ، بيست و سه هزار و سيصد و شصت و دو نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند، که اين ميزان نسبت به سال پيش از آن حدود دو درصد افزايش را نشان می‌دهد.

بر اساس اين گزارش که در سايت اينترنتی سازمان پزشکی قانونی کشور منتشر شده است، بيشترين سوانح رانندگی مرگبار در استان تهران روی می‌دهد. به طوری که در سال گذشته خورشيدی دو هزار و چهار صد و چهل و شش نفر در استان تهران در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.

استان فارس از نظر ميزان قربانيان سوانح رانندگی در رتبه دوم قرار گرفته است. در سال ۱۳۸۷ هزار و هشتصد و چهل و نه نفر در اين استان در سوانح رانندگی کشته شدند.

همچنین استان خراسان رضوی با هزار و هفتصد و نود هفت کشته از اين نظر در رده سوم قرار گرفته است.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور استان‌های زنجان، اردبيل و سيستان و بلوجستان بيشترين ميزان افزايش شمار قربانيان حوادث رانندگی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که شمار قربانيان در استان زنجان در سال ۱۳۸۷ نزديک بيست درصد افزايش داشته است.

در حالی که استان‌های لرستان، يزد و بوشهر بيشترين کاهش ميزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

حدود شصت درصد سوانح رانندگی منجر به مرگ در ايران در جاده‌های برون ‌شهری و نزديک به سی و يک درصد اين تصادفات در مسيرهای درون شهری روی می‌دهد.

اعلام افزايش شمار قربانيان حوادث رانندگی در حالی صورت می‌گيرد که مقام‌های ايرانی در سال‌های گذشته از کاهش شمار تلفات تصادفات رانندگی خبر داده بودند.

اخیرا معاون شهردار تهران اعلام کرده بود، هر سه ساعت سه نفر در ايران در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

استاندارد نبودن جاده‌ها و خودروها در ايران به همراه فرهنگ نادرست رانندگی از مهم‌ترين دلايل بالا بودن شمار قربانيان حوادث رانندگی در ايران به شمار می‌آيد.

XS
SM
MD
LG