لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۸

حمله به مهدی کروبی در نمايشگاه مطبوعات در تهران


مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات تهران
مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات تهران
مهدی کروبی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات، روز جمعه در جريان بازديد از نمايشگاه مطبوعات در تهران مورد حمله «حاميان محمود احمدی نژاد» قرار گرفت و «مهاجمان عمامه اورا بر زمين انداخته اند».

پارلمان نيوز، پايگاه اينترنتی فراکسيون اقليت مجلس، گزارش داده است: با ورود مهدی کروبی به نمايشگاه صدها نفر با تجمع در مقابل خبرگزاری فارس شعار ها ی«مرگ بر ديکتاتور و بسيجی واقعی همت بود و باکری» را سر داده اند.

طبق اين گزارش تعدادی از «حاميان احمدی‌نژاد بعد از دقايقی مقاومت مردم موفق شدند خود را به مهدی کروبی برسانند و به او حمله‌ور شدند».

اين گزارش افزوده است : شاهدان عينی گفته اند بر اثر حمله طرفداران محمود احمدی نژاد عمامه کروبی بر زمين افتاده است.

این در حالی است که خبرگزاری کار ایران، ایلنا، با اشاره به دیدار مهدی کروبی از نمایشگاه مطبوعات گفته است آسیبی به وی نرسیده است.



این خبرگزاری نوشته است: در هنگام خروج مهدی کروبی از نمايشگاه، برخی مخالفان به سوی ماشين وی حرکت کردند که با تلاش محافظان آقای کروبی به شخص وی آسيبی نرسيد.

از سوی دیگر بنابر گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، محافظان مهدی کروبی به هنگام خروج وی مجبو ربه تيراندازی هوايی شدند که اين «تير اندازی جو نمايشگاه را بيش از پيش متشنج کرد».

مهدی کروبی که خواهان ابطال نتيجه انتخابات رياست جمهوری است، در جریان وقایع پس از انتخابات خواستار رسيدگی به احتمال آزار جنسی بازداشت شدگان اخیر شده است.

مقامات قضایی ایران موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان را تکذیب کردند، و لی اين اقدامات مهدی کروبی باعث خشم اصولگرايان تندرو و حاميان محمود احمدی نژاد شده و انها خواستار برخورد قضایی با مهدی کروبی شدند.

اين دومين باری است که به مهدی کروبی حمله می شود. در جريان برگزاری نماز جمعه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی در ۲۶ تيرماه سال جاری، هنگامی که مهدی کروبی در صدد بود تا وارد دانشگاه تهران شود مورد حمله هواداران محمود احمدی نژاد قرار گرفت و مهاجمان عمامه او را بر زمين انداختند.



حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی، به سحام نيوز، وب سايت حزب اعتماد ملی، در این باره گفته بود: هنگامی که مهدی کروبی «مقابل دانشگاه پياده شد تعدادی از نيروهای لباس شخصی مقابل در ايستاده و زير چتر حمايت نيروی انتظامی به او حمله کردند و او را مورد تعرض قرار دادند به طوری که عمامه وی از سرش افتاد . آنها به فحاشی پرداخته و الفاظ بسيار زشت و زننده ای را به کار می برند.»

حسين کروبی می گويد وی به همراه گروه محافظان به سختی توانسته اند تا مهدی کروبی را وارد محوطه دانشگاه تهران کنند.

نمازجمعه بيست ششم تيرماه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی و با حضور ده ها هزار معترض به انتخابات رياست جمهوری اخير ايران برگزار شد.
XS
SM
MD
LG