لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

«نصب دیوار آهنی در مقابل خانه میرحسین موسوی»


در ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از ارتباط رهبران مخالفان دولت در ایران با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ماموران حکومتی سرگرم ایجاد یک «دیوار بزرگ» آهنی در اطراف خانه میرحسین موسوی هستند.

سایت اینترنتی کلمه روز شنبه با استناد به مشاهدات برخی از کارکنان ریاست جمهوری و پزشکان و بیماران بیمارستان شهید شوریده اعلام کرده است، «هم‌اکنون ماموران با سرعت زیاد مشغول ایجاد یک دیوار بزرگ آهنی در معبر ورودی خانه میرحسین موسوی هستند.»

در این گزارش آمده است: «پس از قطع تمامی راه‌های ارتباطی موسوی و رهنورد، از جمله تلفن‌های ثابت و همراه و اینترنت، اکنون با ایجاد دیوار آهنی در اطراف خانه‌ی موسوی، حصر آنها وارد مرحله جدیدتری شده است و معلوم نیست مقامات قضایی و امنیتی در روزهای آینده چه برنامه‌ای برای میرحسین و همسرش در دست اجرا دارند.»

خانه میرحسین موسوی در کوچه اختر و در منطقه پاستور تهران قرار دارد، که بسیاری از مراکز حساس حکومتی جمهوری اسلامی را در خود جای داده است.

به دنبال تشدید حملات مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی علیه رهبران مخالفان در ایران، روز شنبه گزارشی درباره «حاصل کامل خانگی» میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش نیروهای با مرخص کردن محافظان میرحسین موسوی، نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی و همسرش زهرا رهنورد را در حصر کامل خانگی قرار داده‌ بودند.

این در حالی است که به نوشته سایت کلمه، که به میرحسین موسوی نزدیک است، حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از روز ۲۵ بهمن ماه آغاز شده و در روز ۲۷ بهمن ماه کامل شده بود.

افزایش فشارها بر میرحسین موسوی و مهدی کروبی،‌ دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران پس از آن صورت گرفته است، که در روز ۲۵ بهمن ماه ده‌ها هزار نفر در سراسر ایران به درخواست این دو دست به تظاهرات زده بودند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این تظاهرات را به شدت سرکوب کرده و از سوی دیگر مهدی کروبی و میرحسین موسوی اجازه ترک خانه خود و شرکت در این راهپیمایی را نیافتند.

به دنبال تظاهرات ۲۵ بهمن که در جریان آن دست کم دو نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند،‌ حملات رسانه‌های حکومتی و مقام‌های جمهوری اسلامی علیه رهبران مخالفان دولت شدت گرفت.

در همین راستا احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد، در خطبه‌های نماز جمعه تهران به عنوان نخستین مقام جمهوری اسلامی علناً خواستار آن شده بود که رهبران مخالفان دولت در خانه‌های خود زندانی شده و هرگونه ارتباط آنها با مردم قطع شود.

اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، که در خارج از کشور به سر می‌برد، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر خانگی، گفته است، حتی غذای آنها نیز توسط نیروهای امنیتی تامین می‌شود.

از سوی دیگر در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی برای قطع ارتباط میان رهبران مخالفان دولت و مردم تلاش می‌کنند، شورای هماهنگی راه سبز امید و سایر گروه‌های اصلاح‌طلب و حامی جنبش سبز در ایران از مردم خواسته‌اند، در روز یکشنبه اول اسفند ماه در تظاهراتی به مناسبت هفتمین روز درگذشت جان‌باختگان تظاهرات ۲۵ بهمن شرکت کنند.
XS
SM
MD
LG