لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۳

قذافی: با مخالفان می‌جنگیم و بر آنها پیروز می‌شویم


 قذافی بعد از ظهر جمعه در میدان الخضرا
قذافی بعد از ظهر جمعه در میدان الخضرا
معمر قذافی که مخالفانش می‌گویند واپسین روزهای حکومت ۴۲ ساله‌اش را می‌گذارند برای چهارمین بار از آغاز اعتراض‌ها در این کشور لب به سخن گشود و گفت با مخالفان می‌جنگیم و بر آنها پیروز می‌شویم.

معمر قذافی که کنترل بخش عمده‌ای از کشور را از دست داده، در میدان خضرا طرابلس در میان هوادارانش گفت: «با آنها می‌جنگیم و بر آنها غلبه پیدا می‌کنیم.» معمر قذافی از بالای ساختمانی در میدان الخضرا در طرابلس از هوادارانش خواست که از لیبی «دفاع» کنند.

معمر قذافی گفت: «برقصید... بخوانید و آماده شوید ... این بسیار بهتر از دروغ‌های پروپاگاندا و تبلیغات عربی است.»

سرهنگ قذافی افزود: «من در میان مردم هستم... ما می‌جنگیم... ما آنها را شکست خواهیم داد ... ما هرگونه متجاوز خارجی را شکست خواهیم داد.»

معمر قذافی همچنین تصریح کرد که اگر لازم باشد از همه انبارهای مهمات برای جنگ با مخالفانش استفاده خواهد شد.

در همین حال فرانسوا زمیرای، یک مقام بلندپایه فرانسوی در امور حقوق بشر، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان در لیبی ممکن است به مرز ۲۰۰۰ نفر رسیده باشد.

خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که روز جمعه نیروهای وفادار به معمر قذافی به صورت کور به معترضانی که نماز جمعه را ترک می‌گفته‌اند شلیک کرده و چندین نفر را از پای درآورده‌اند.

معمر قذافی روز پنجشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکی از شبکه‌های لیبی شبکه القاعده را محرک اعتراض‌های این کشور عنوان کرده بود. وی همچنین جوانان این کشور را که در اعتراض‌ها شرکت داشته‌اند، اراذل و اوباش معتادی خواند که فریب‌ خورده‌اند.

معمر قذافی پیشتر در خانه خود که توسط آمریکا بمباران شده بود، در یک پیام تلویزیونی یک ساعته تاکید کرد آنچه که در مصر و تونس اتفاق افتاده در لیبی رخ نخواهد داد و او در همین کشور خواهد مرد.

سرهنگ قدافی همچنین خطاب به مردم شهر زاویه گفته بود که مطالبات آنها مطالبات خودشان نیست بلکه مطالبات اسامه بن لادن است.

وی همچنین شبکه القاعده را متهم کرد که میان جوانان مواد مخدر روانگردان پخش کرده و آنها به خدمت خود گرفته است.

سرهنگ قذافی همانند پسرش سیف‌الاسلام به مردم هشدار داده است که اگر کشور به دست اسلامگرایان القاعده بیفتد، آمریکا به این بهانه کشور را اشغال خواهد کرد و بار دیگر لیبی به دوران استعمار بازمی‌گردد.

این خبر در حال تکمیل است.
XS
SM
MD
LG