لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

آماده‌باش ۹۹ گردان بسیج و ۱۵ هزار پلیس برای انتخابات ۹۲


عیسی فرهادی، فرماندار تهران می‌گویدکه مجریان انتخابات سال آینده ایران برای برگزاری یک «انتخابات شیشه‌ای» تلاش می‌کنند
عیسی فرهادی، فرماندار تهران می‌گویدکه مجریان انتخابات سال آینده ایران برای برگزاری یک «انتخابات شیشه‌ای» تلاش می‌کنند
عیسی فرهادی، فرماندار تهران، روز چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه، ضمن پیش‌بینی بروز حتمی «شبهه» در انتخابات سال ۹۲ از آماده‌باش ۹۹ گردان بسیج و ۱۵ هزار نیروی پلیس در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای فرهادی که در نشستی خبری سخن می‌گفت، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که به اعتراضات گسترده‌ای منجر شد، تاکید کرد که این اعتراضات «هزینه سنگینی» داشته است و به همین خاطر از هم‌اکنون «تدابیر لازم» برای برگزاری انتخابات سال آینده اندیشیده شده است.

به گفته او، ۱۵ هزار نفر از افراد پلیس امنیت انتخابات در تهران را تامین می‌کنند و دو تیپ نیروی انتظامی نیز در حالت آماده‌باش خواهند بود.

فرماندار تهران افزود: «همچنین ۹۹ گردان عاشورا از بسیج مستضعفین در انتخابات آینده آماده‌باش هستند، گرچه ان‌شالله نیازی به استفاده از آنها نخواهد بود.»

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در شرایطی برگزار می‌شود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات پیشین، هم‌چنان بدون محاکمه و دادگاه در حصر خانگی هستند.

این دو چهره سیاسی نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ را که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد انجامید، نپذیرفتند و اتهام «مهندسی آرا» و «تقلب» را به مجریان این انتخابات نسبت دادند.

اما فرماندار تهران در دفاع از مجریان آن انتخابات می‌گوید که «تمام دوره‌های انتخابات» در جمهوری اسلامی «شفاف» بوده است.

عیسی فرهادی با اشاره به رویدادهای سال ۱۳۸۸ گفت: «در انتخابات سال آینده نیز حتما شبهه وارد خواهد شد، اما من از الان در مورد این‌که شبهات و اشکالات صحت دارد، می‌گویم که از صفر تا صد آن دروغ محض است.»

به گفته فرماندار تهران، مجریان انتخابات سال آینده ایران برای برگزاری یک «انتخابات شیشه‌ای و کاملا شفاف و روشن» تلاش می‌کنند و این که اساسا «مردم» خود مجری انتخابات هستند.

آقای فرهادی با بیان این که فرمانداری تهران درباره ابهامات انتخابات پاسخ‌گو خواهد بود، آرزو کرد قانونی وجود می‌داشت که اگر فردی «اعتراضی نابه‌جا» را مطرح می‌کرد «مجازات می‌شد».

او در نهایت با هشدار نسبت به نامزدهایی که خواستار برگزاری «میتینگ تبلیغاتی» هستند، گفت که در حال حاضر اگر میتینگ تبلیغاتی برگزار شود، «غیرقانونی» است و هر حرکت انتخاباتی در تهران نیاز به اخذ مجوز از فرمانداری تهران دارد.

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG