لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

::پوشش زنده وقايع مصر:: رئیس جمهور موقت مصر سوگند یاد کرد

ارتش مصر، محمد مرسی را از مقام ریاست‌جمهوری برکنار کرد. عدلی منصور، رییس دادگاه عالی قانون اساسی، به ریاست دولت موقت منصوب شد و روز پنجشنبه سوگند یاد کرد. محمد مرسی در بازداشت است و چند تن از اعضای اخوان‌المسلمین نیز دستگیر شده‌اند.

ارتش مصر، محمد مرسی را از مقام ریاست‌جمهوری برکنار کرد. عدلی منصور، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی، به ریاست دولت موقت منصوب شد و روز پنجشنبه سوگند یاد کرد. محمد مرسی در بازداشت است و چندین تن از اعضای اخوان‌المسلین نیز دستگیر شده‌اند.
۲۱:۵۱ ۱۳.۴.۱۳۹۲
مخالفان و هواداران محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده مصر، برای روز جمعه (فردا) دعوت به برگزاری تظاهرات کرده‌اند. نگرانی‌ها از احتمال درگیری میان دو طرف زنده شده است. نیروهای نظامی در وضعیت آماده‌باش هستند.
۲۱:۴۹ ۱۳.۴.۱۳۹۲
رسانه‌های مصری و عربی گزارش می‌دهند که عدلی منصور، رییس جمهوری موقت مصر، به زودی نخستین فرمان قانونی خود را صادر خواهد کرد.
۲۰:۱۱ ۱۳.۴.۱۳۹۲

۹ تن از وزرای وابسته به حزب آزادی و عدالت بازوی سیاسی اخوان‌المسلمین در اعتراض به برکناری مرسی، از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده و اداره موقت وزارتخانه‌ها تا زمان تشکیل دولت موقت را نپذیرفتند.

۱۹:۴۶ ۱۳.۴.۱۳۹۲

حزب آزادی و عدالت، بازوی سیاسی اخوان‌المسلمین: با قاطعیت در مقابل کودتا می‌ایستیم و با حاکمیت کنونی همکاری نمی‌کنیم.

۱۹:۱۰ ۱۳.۴.۱۳۹۲

محمد البلتاجی، از رهبران اخوان‌المسلمین: سرنگونی رییس جمهوری منتخب توسط ارتش ممکن است بعضی از گروه‌ها را به مقاومت از راه‌های خشونت‌آمیز بکشاند.

۱۹:۱۰ ۱۳.۴.۱۳۹۲

عبدالرحمن البر، عضو دفتر رهبری اخوان‌المسلمین:‌ همکاری با حکومت غاصب را نمی‌پذیریم. ما با کودتای نظامی که علیه رییس جمهوری و اراده ملی روی داده مخالفیم.

۱۹:۰۹ ۱۳.۴.۱۳۹۲

سایت روزنامه الاهرام: عدلی منصور، رییس جمهوری موقت مصر، اخوان المسلمین را بخشی از مردم دانست و از آن‌ها برای مشارکت در «بازسازی کشور» دعوت کرد.

۱۸:۲۶ ۱۳.۴.۱۳۹۲
رئیس ناتو خواستار انتقال فوری قدرت به غیرنظامیان در مصر شد.
۱۸:۲۵ ۱۳.۴.۱۳۹۲
اتحادیه آفریقا درباره ادامه عضویت یا تعلیق مصر در این اتحادیه تصمیم می‌گیرد. قرار است اتحادیه آفریقا روز جمعه درباره این موضوع در اتیوپی تشکیل جلسه دهد.
۱۸:۱۷ ۱۳.۴.۱۳۹۲
اتحادیه عرب به مردم مصر به خاطر «دستاورد بزرگ و تاریخی»شان تبریک گفت و از جامعه جهانی خواست با تحولات مصر همکاری کند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG