لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۰

صدور حکم ۶ سال حبس برای حسین نورانی نژاد در دادگاه انقلاب


حسین نورانی نژاد عضو گروه مشاوران محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران و عضو جبهه مشارکت، از سوی قاضی صلواتی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش وب سایت کلمه، حسین نورانی نژاد بیستم خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی محاکمه شده بود.

حکم ۶ سال حبس تعزیری او روز یکشنبه صادر شده است. این حکم در دادگاه بدوی صادر شده و قابل اعتراض است.

حسین نورانی‌نژاد که اسفند ماه سال گذشته به ایران بازگشته بود اول اردیبهشت ماه امسال در خانه خود بازداشت شد.

آقای نورانی نژاد پیشتر در تماس تلفنی با خانواده اش گفته بود که بازپرس شعبه دو برای آزادی او قرار وثیقه ای به مبلغ سه میلیارد ریال صادر کرده، اما مسئولان دادسرا از پذیرش وثیقه و آزادی وی خودداری کرده اند و او در بند «دوالف سپاه» در زندان اوین نگهداری میشود.

این در حالیست که محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع «حسین نورانی‌نژاد» در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تایید این خبر از صدور رأی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی درباره موکلش خبر داده است.

آقای علیزاده طباطبایی همچنین درباره پرونده «صبا آذرپیک» – روزنامه‌نگاری که به تازگی بازداشت شده –گفته که هنوز نتوانسته با خانم آذرپیک ملاقات کند.

به گفته او این پرونده در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود و اتهام خانم آذرپیک فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

صبا آذرپیک هفتم خرداد در دفتر مجله تجارت فردا بازداشت شد.

این خبرنگار که در هفته نامه تجارت فردا و روزنامه اعتماد کار می کند، در بهمن سال ۱۳۹۱ نیز به همراه گروهی از روزنامه نگاران بازداشت شده بود.

در ماه های اخیر چند تن از فعالان مطبوعاتی و سیاسی که به ایران بازگشته اند از سوی دادگاه انقلاب احضار و بازداشت شده اند.

به غیر از حسین نورانی نژاد، سراج میردامادی روزنامه نگار و فعال اصلاح طلب مقیم فرانسه نیز پس از بازگشت به ایران از سوی دادگاه انقلاب احضار و سپس بازداشت شد.
XS
SM
MD
LG