لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۰

«دستور» روحانی برای پیگرد عاملان حمله به مطهری در شیراز


گزارش ها حاکی است که حسن روحانی، رييس جمهوری ايران، در نامه ای به وزرای اطلاعات و کشور دستور داده است مساله حمله به علی مطهری در شيراز پيگيری شده و علاوه بر شناسايی«قانون» شکنان و «عوامل پشت پرده»، همچنين مسئولان امنيتی استان که در اين ماجرا قصور يا تقصير داشته‌اند تحت تعقيب قانون قرار گيرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، علی مطهری، نماينده مجلس، نسخه ای از نامه محمد نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهور خطاب به وزرای کشور و اطلاعات را در اختيار اين خبرگزاری قرار داده است.

علی مطهری، نماينده تهران در مجلس، که روز ۱۸ اسفند برای سخنرانی در دانشگاه شيراز به اين شهر سفر کرده بود در فرودگاه اين شهر «با هجوم نيروهای لباس‌شخصی مورد ضرب‌و‌شتم» قرار گرفت و در‌‌ نهايت مجبور به بازگشت به تهران شد.

در نامه محمد نهاونديان خطاب به وزرای کشور و اطلاعات، گزارشی از پی نوشت حسن روحانی بر نامه علی مطهری ارائه شده است.

رييس جمهوری ايران در اين پی نوشت خود تصريح کرده است:«گزارش پيوست از طرف جناب آقای دکتر علی مطهری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در دلسوزی، آزادی بيان و دفاع از منافع و مصالح کشور يکی از نمايندگان نمونه و مورد علاقه و حمايت شديد مردم است و ماجرای حمله به ايشان توسط اوباش آن هم در شهر شيراز که شهر ادب و فرهنگ و تمدن است، تکان‌دهنده و مايه تاسف شديد اينجانب گرديد.»

حسن روحانی اضافه کرده است:« اين ماجرا نشان از برنامه‌ريزی جديد افراطيون منحرف و منفور عليه امنيت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی است که برای ملت بزرگ ايران و دولت خدمتگزار قابل تحمل نمی‌باشد.»

رييس جمهوری ايران تاکيد کرده است:« فورا دستور دهيد هر دو وزارتخانه، عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن‌شادکن و همچنين نيروهای حامی و آمر پشت پرده را شناسايی کنند و جهت اجرای عدالت به قوه قضائيه بسپرند. ضمنا مسئولين امنيتی استان که در اين ماجرا قصور يا تقصير داشته‌اند تحت تعقيب قانون قرار گيرند. هر چه سريع‌تر گزارش امر به اينجانب و هيات وزيران ارائه گردد.»

پيشتر رسانه ها ايران گزارش داده بودند علی مطهری که برای سخنرانی در دانشگاه شيرازدر ۱۸ اسفند به اين شهر سفر کرده بود، به هنگام ورود به سالن فرودگاه با عده‌ای از «افراد مشخص» که در مقابل سالن ورودی شروع به شعار دادن کرده‌ بودند، مواجه می شود.

طبق اين گزارش ها اين افراد هنگامی که آقای مطهری سوار خودرو شد، «آشکارا و بدون واهمه از قانون، شيشه‌های خودرو را با سنگ و چوب شکستند».

در همين حال، به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، اين افراد از «اسپری فلفل» نيز استفاده کرده‌اند که موجب اختلال تنفسی علی مطهری شده است.

حمله به علی مطهری در شيراز واکنش هايی در پی داشته است. اسدالله ايمانی، امام جمعه شيراز «تلويحا» از حمله به علی مطهری دفاع کرده است در همين حال استاندار فارس نيز به تهران احضار شده است.

در همين حال وزير کشور نيز وعده داده است که با مهاجمان برخورد خواهد شد و هياتی نیز از تهران عازم شيراز شده است.

XS
SM
MD
LG