لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

شهرداری تهران بازداشت معاون قالیباف در کویت را تایید کرد


میثم امرودی
میثم امرودی

در حالی که سفیر ایران در کویت خبرهای منتشر شده درباره بازداشت میثم امرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، هنگام خروج از کویت در روز سه‌‌شنبه را تکذیب کرده بود، یک مقام شهرداری تهران این خبر را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، فرزاد خلفی، معاون رسانه‌ای مرکز ارتباطات شهرداری تهران، روز سه‌‌شنبه، هشتم اردیبهشت، ضمن تایید این خبر گفت که این اتفاق «می‌تواند به دلیل اخراج آقای امرودی از کویت به خاطر فعالیت‌های دینی و ضد آمریکایی‌شان در این کشور باشد».

در همین حال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت، خبر داد که مشکل آقای امرودی برای خروج از کویت حل شده و وی با اولین پرواز به تهران بازخواهد گشت.

روز سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت، خبرگزاری فارس خبر داد که آقای امرودی، معاون فرهنگی اجتماعیشهرداری تهران، پیش از خروج از کویت در فرودگاه دستگیر شده است.

پس از انتشار این اخبار، برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به اصولگرایان ایران اعلام کردند که وی پیش از این در سال ۸۷ سرپرست مدارس ایرانی در کویت بوده، اما به دلیل «مواضع ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی» و همچنین «فعالیت گسترده در حوزه شیعیان کویت» از این کشور اخراج شده است.

سفیر ایران در کویت اما با رد مطلب مطرح شده مبنی بر این که مشکل پیش آمده برای آقای امرودی به دلیل سابقه فعالیت‌های گذشته وی است افزود: «این حرف‌ها به هیچ وجه موضوعیت ندارد و ایشان با گذرنامه معتبر و روادید دریافتی وارد کویت شده‌ بودند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر ایران، همچنین با رد اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در هنگام خروج از کویت گفت که «ایشان بازداشت نشده بودند، بلکه در فرودگاه کویت حضور داشتند و همکاران ما در سفارت نیز نزد ایشان بودند».

در حالی که به گفته خبرگزاری فارس، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران «به دعوت انجمن دوستی ایران و کویت برای حضور در مراسمی» به این کشور سفر کرده بود، سفیر ایران در کویت سفر آقای امرودی را «یک سفر شخصی» عنوان کرده و گفت که او با یک «گذرنامه عادی» به این کشور سفر کرده بود.

به گفته برخی از وب‌سایت‌های خبری نزدیک به اصولگرایان ایران، آقای امرودی در سال ۹۲ نیز برای حضور در اجلاس بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی قصد عزیمت به امارات متحده عربی را داشته، اما از ورود او به این کشور جلوگیری شده است.

XS
SM
MD
LG