لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۵

محمدرضا عارف، رییس شورای انتخابات اصلاح‌طلبان شد


محمدرضا عارف نامزد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بود، اما از ادامه رقابت کنار کشید
محمدرضا عارف نامزد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بود، اما از ادامه رقابت کنار کشید

گزارش‌ها حاکی است که محمد رضا عارف روز یکشنبه ۱۷ آبان به عنوان رییس شورای انتخابات اصلاح‌طلبان انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا و ایرنا، جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان «با حضور احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات»، دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب برگزار شد. در این جلسه محمدرضا عارف با کسب حداکثر آرای اعضای این شورا به عنوان رییس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان انتخاب شد.

طبق این گزارش حسین موسوی تبریزی، رییس «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات»، و عبدالواحد موسوی لاری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، به عنوان نواب رییس شورای سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان انتخاب شدند.

گزارش‌ها حاکی است که الهه کولایی و خانم فخاری نیز به عنوان منشی هیات رییسه شورای سیاست گذاری برگزیده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی این شورا تا به این لحظه انتخاب نشده است و قرار است که محمدرضا عارف آن را انتخاب کند. همچنین در این جلسه اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان به تدوین آیین‌نامه داخلی این شورا پرداخته و آن را به تصویب رساندند.

محمدرضا عارف نامزد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بود، اما او در روزهای اخر پیش از انتخابات به توصیه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان از صحنه کنار رفت.

احزاب و گروه‌های اصلی اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس نهم در سال ۱۳۹۰ شرکت نکردند و عملا انتخابات مجلس بدون حضور آن‌ها برگزار شد.

به دنبال اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و بازداشت شمار زیادی از اصلاح‌طلبان، فعالیت دو جریان اصلی آنها یعنی حزب مشارکت و «مجاهدین انقلاب اسلامی» نیز توسط قوه قضاییه و نهادهای امنیتی ممنوع شد.

قرار است روز هفتم اسفندماه سال جاری انتخابات مجلس دهم و انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان برگزار شود.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، ثبت‌نام از داوطلبان و نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ۲۸ آذر ماه ۹۴ تا ۴ دی ماه ۹۴ انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نجات‌الله ابراهیمیان گفته بود: بررسی سوابق داوطلبان در مراجع ۴گانه و صلاحیت آن‌ها از ۲۹ آذر ماه ۹۴ تا ۹ دی ماه ۹۴ (ظرف ۵ روز از هر استعلام) انجام می‌شود.

در همین زمینه، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات، هفته گذشته پیش‌بینی کرده بود که در انتخابات مجلس دهم بیش از ۴۷۰۰ نفر، داوطلب ثبت نام کنند.

به گزارش مهر این مقام وزارت کشور گفته بود، درصورتی که این تعداد برای نمایندگی مجلس نامزد شوند، برای هر یک از ۲۹۰ کرسی نمایندگی مجلس به طور متوسط حدوداً ۱۶ داوطلب رقابت خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG