لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

حضور نماینده اصولگرای ورامین در جریان حمله به موسوی لاری


تجمع در بیرون از محل سخنرانی موسوی لاری -عکس از کلمه
تجمع در بیرون از محل سخنرانی موسوی لاری -عکس از کلمه

برخی گزارش‌ها از ایران، از حمله به عبدالواحد موسوی لاری از چهره‌های اصلاح‌طلب نزدیک به محمد خاتمی، در جریان یک سخنرانی در شهر ورامین در نزدیکی تهران حکایت دارد.

آقای موسوی لاری که در دولت محمد خاتمی، عهده‌دار وزارت کشور بود، قرار بود روز پنجشنبه در جمع اصلاح‌طلبان شهر ورامین سخنرانی کند، اما گزارش‌ها حاکی است که برخی مخالفان با تجمع در محل سخنرانی و حمله‌ور شدن به او تلاش کردند از سخنرانی او جلوگیری کنند.

این گزارش‌ها همچنین حاکی است که نیروی انتظامی با استفاده از گاز اشک‌آور در این ماجرا دخالت کرده است.

وب‌سایت کلمه، نزدیک به هواداران میرحسین موسوی، با اشاره به این موضوع، نوشته است که مخالفان آقای موسوی لاری، از ساعت ۱۴:۳۰ در جلوی ورودی سالن سخنرانی تجمع کرده بودند، و حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین در مجلس، سخنران این تجمع بوده است.

کلمه از جمله نوشته است که این عضو جبهه پایداری، در تجمع مخالفان، در مخالفت با «حضور فتنه‌گران» سخنرانی کرده است.

عکس از کلمه
عکس از کلمه

​وب‌سایت انتخاب هم با انتشار عکس‌هایی در این زمینه، نوشته است که «هنگام ورود وزیر کشور دولت اصلاحات به سالن، چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیفتد».

هر دو این منابع، برای معرفی مخالفان و مهاجمان به آقای موسوی لاری از لفظ «دلواپسان» استفاده کرده‌اند.

در واکنش به این موضوع، حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین، به خبرگزاری فارس گفته است که خود او در بین معترضان حضور داشته و افزوده است که «مردم» تنها با تجمع خود در آنجا و «بدون هیچگونه درگیری» اعتراض خود را به حضور «افراد فتنه‌گر» در نشست اعلام داشتند.

او اطرافیان آقای موسوی لاری را متهم کرده که سعی کرده‌اند «این اعتراض آرام را با گاز اشک‌آور و … به یک درگیری تبدیل کنند».

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری، همچنین اضافه کرده که «این قبیل افراد به دنبال این هستند تا با ایجاد اینگونه نا آرامی‌ها زمینه فتنه دیگری را در کشور فراهم کنند و به ندا آقا سلطان دیگری نیازمند هستند و الا مردم حزب‌اللهی منطقه با حفظ شئونات و به صورت آرام تنها اعتراض شان را نسبت به حضور فتنه‌گران اعلام داشتند».

وب‌سایت کلمه همچنین بخشی از سخنان وزیر کشور دولت محمد خاتمی را در همایش ورامین بازتاب داده است.

بر اساس این گزارش آقای موسوی لاری گفته است که «تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است» و خواستار آن شده که «راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم».

او همچنین اضافه کرده که «وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونه‌ای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است. اما عده‌ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست».

کلمه همچنین به نقل از مرتضی الویری دیگر سخنران این همایش نوشته است که «انتظار داریم جریان‌های قانون شکن خللی ایجاد نکنند».

XS
SM
MD
LG