لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۹

هشدار معاون فرهنگی سپاه در مورد «برپایی فتنه‌ای دیگر»


محمدحسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
محمدحسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اعتراض به بازگشت اصلاح‌طلبان به «صحنه انتخابات» هشدار داد که افراد به گفته او «حامیان فتنه‌گران» منتظر فرصتی «برای برپایی فتنه دیگر هستند و به مجرد دیدن ضعفی از نظام دوباره فعال می‌شوند.»

محمدحسین نجات در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس که روز یکشنبه ۶ دی منتشر شده، از هیئت‌های اجرایی انتخابات که زیر نظر وزارت کشور است، خواست که معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ یا به گفته او افراد «فتنه‌گر و حامی فتنه‌گر» را «رد صلاحیت» کنند.

وی اضافه کرد: «اگر وزارت کشور به وظیفه قانونی خود عمل نکرد شورای نگهبان باید عمل کند.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

پس از کاندیداتوری اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس و همچنین کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و افراد نزدیک به او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برخی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی و اصولگرایان دربارهٔ تکرار اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هشدار داده‌اند.

در همین حال کاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت روز شنبه گفته بود که معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، قصد «دوقطبی» کردن انتخابات پیش رو و «اخلال» در آن را دارند.

یک روز پیش از آن نیز حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس، ضمن انتقاد از عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ گفته بود که «فتنه‌های گذشته تمام شده اما فتنه تمام نشده و فتنه اصلی و پیش رو فتنه اکبر است.»

در هفته‌های گذشته نیز تعدادی از امامان جمعه خواستار رد صلاحیت معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در سخنان خود همچنین از فعالیت دوباره حزب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و «نام‌نویسی در قالب یک حزب جدید» انتقاد کرد.

آقای نجات از حزب کارگزاران سازندگی نیز به عنوان «یکی از جریانات سردمدار و فعال در فتنه» نام برد و اعضای این حزب را متهم کرد که «بیت‌المال را حراج کردند.»

وی اصلاح‌طلبان «تندرو» را به حمایت از «جریان برانداز»، «بر هم زدن امنیت ملی» و «زمینه‌سازی برای تحریم‌های» غرب علیه ایران متهم کرد.

دبیر کل و تعدادی از اعضای حزب اتحاد ملت ایران که از مرداد ماه فعالیت خود را آغاز کرده از اعضای شورای مرکزی حزب جبهه مشارکت هستند.

تعدادی از اعضای این حزب و دیگر احزب اصلاح‌طلب از جمله اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی و جبهه مشارکت برای انتخابات مجلس کاندیدا شده‌اند.

«کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود»

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «نظام بیشترین لطف» را به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، کرده‌است.

وی اضافه کرد: «سران فتنه در خانه‌ای مجلل نگهداری می‌شوند، کروبی هر روز استخر و سونا می‌رود، همه جای دنیا حکم چنین افرادی اعدام بود.»

گفته‌های آقای نجات در حالی بیان شده‌است که خانواده میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، در سال‌های گذشته بارها نسبت به شرایط نگهداری و وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

از جمله فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در اردیبهشت‌ماه در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات، از فعالیت این وزارتخانه در مورد شرایط حصر خانگی این دو نامزد انتخابات ۸۸ انتقاد کرده بود.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از روزهای پایانی سال ۸۹ و بدون حکم دادگاه در خانه خود محبوس شده‌اند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده، ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG