لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۷

کشف اجساد دو صیاد ایرانی در سواحل بوشهر و کویت


جسد یک صیاد در آب‌های بوشهر و جسد صیادی دیگر در آب‌های کویت پیدا شد و از سرنوشت سه صیاد ایرانی که حدود ۴۰ روز پیش از سوی نیروهای کویت بازداشت شده‌اند نیز اطلاعی در دست نیست.

علی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر روز سه‌شنبه ۲۵ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرگزاری «میزان» از کشف و شناسایی جسد یک صیاد در سواحل استان بوشهر خبر داده‌است.

آقای حسن‌پور گفته مقام‌های قضایی در انتظار «نظر نهایی پزشکی قانونی دربارهٔ علت مرگ این فرد» هستند و هویت وی نیز مشخص شده‌است.

وی به نام این صیاد اشاره‌ای نکرده و افزوده علت مرگ او هنوز مشخص نشده‌است.

دادستان بوشهر همچنین از کشف جسد صیادی دیگر در آب‌های کویت خبر داده که هویت وی تاکنون مشخص نشده‌است.

به گفته حسن‌پور «با توجه به مشخصات ظاهری، احتمال اینکه جسد، مفقودی از صیادان بوشهری باشد بسیار کم است.»

سه صیاد ایرانی پنج‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه از سوی نیروهای کویتی بازداشت و به داخل خاک این کشور منتقل شدند که با گذشت حدود ۴۰ روز از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

هویت صیادان مفقودشده، عبدالحسن باختر، ایمان دریاپور و عباس عباسی اعلام شده‌است.

بهمن ماه امسال نیز فیلمی از «قطع انگشتان» این صیادان منتشر شده بود که مقام‌های قضایی استان بوشهر اعلام کردند «نمی‌توان به چنین فیلمی استناد کرد.»

جنوب ایران مرزهای آبی مشترک قابل توجهی با برخی کشورهای عربی هم‌چون کویت دارد که همه ساله گزارش‌هایی از بازداشت صیادان در این آب‌ها منتشر می‌شود.

صیادان محلی به طور معمول به اتهام ورود «غیرقانونی» به آب‌های کشوری که اقدام به بازداشت آن‌ها کرده‌است، دستگیر و برای مدتی زندانی و پس از رایزنی‌ها آزاد می‌شوند.

XS
SM
MD
LG