لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۸

پرونده «حقوق‌های نامتعارف»: مدیرعامل بانک رفاه کارگران برکنار شد 


علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران
علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران

به دنبال انتقاد از حقوق های «نامتعارف» شماری از مدیران بخش عمومی و دولتی ایران، خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران از کار برکنار شده و ۲۴۰ میلیون تومان از حقوق و مزایای او به خزانه دولت مسترد شده است.

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به «ایلنا» گفته است، وزیر کار علی صدقی را از کار برکنار کرده است.

در همین زمینه، یک مقام مطلع و مسئول در وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی به ایسنا گفته است که مدیر عامل بانک رفاه توسط وزیر عزل شده است.

ایسنا می‌گوید، «علی ربیعی در اولین قدم، با پیگیری این موضوع در وزارت کار، باعث شد مدیر عامل بانک رفاه استعفا دهد و مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان نیز به این بانک مسترد شود.»

طی روز ها اخیر موضوع دریافت حقوق و مزایای چند ده میلیونی در دستگاه‌های عمومی و دولتی به یک جنجال در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران تبدیل شده است.

این در حالی است که دولت حسن روحانی اعلام کرده است این موضوع را بررسی می‌کند. همچنین مقام های دولت یازدهم می گویند، بخشی از پول‌های پرداخت شده به دولت بازگردانده شده است.

رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرای منتقد دولت در این مدت گزارش‌های متعددی از مسئله‌ای که در ایران به ماجرای «حقوق‌های نامتعارف» مشهور شده، منتشر کرده‌اند.

در همین زمینه، معاون و سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته است، تنها در یک مورد مشخص شده است که فقط «در یک وزارتخانه ۵۰ نفر بیشتر از ۴۰ میلیون تومان» حقوق می‌گیرند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته بود که اگرچه «این موضوع از استثنا‌ها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها انسان‌های پاک‌دست هستند»، اما «همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتما با آن برخورد شود».

جنجال‌ها در این زمینه پس از انتشار فیش حقوقی برخی مدیران بیمه مرکزی ایران آغاز شد که با استعفای رئیس این بیمه، این موضوع مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

محمدابراهیم امین، رئیس کل سابقه بیمه مرکزی ایران ۲۲ اردیبهشت در نامه‌ای به علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشته بود از آنجا که «صداقت و پاکدستی او مورد سئوال قرار گرفته، ادامه کار برایش ممکن نیست.»

پس از این استعفا و اعلام نارضایتی وزیر اقتصاد از پرداخت‌های کلان، روزنامه کیهان ۱۹ خرداد خبر از دریافتی ۲۳۴ میلیون تومانی یک مدیر بانکی داد که بار دیگر منجر به افزایش انتقادها از حقوق کلان برخی مدیران دولتی شد.

این در حالی است که روز پنجشنبه رسانه های ایران خبر دادند که علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران از کار برکنار شده و ۲۴۰ میلیون تومان از حقوق و مزایای او به خزانه دولت مسترد شده است.

XS
SM
MD
LG