لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۱

افراد مسلح یک مرکز پلیس را در ایروان به تصرف درآوردند


بستن راه منتهی به مرکز پلیس در ایروان. یک‌شنبه ۲۷ تیر ۹۵
بستن راه منتهی به مرکز پلیس در ایروان. یک‌شنبه ۲۷ تیر ۹۵

یک گروه مسلح وابسته به یکی از رهبران مخالف دولت در ارمنستان روز یک‌شنبه ۲۷ تیر یک ساختمان پلیس را در پایتخت این کشور به اشغال خود درآورده و چندین تن را نیز به گروگان گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد مسلح که حدود ۳۰ نفر هستند خواستار آزادی ژیرار سفیلیان، از سیاستمداران مخالف دولت، و هم‌چنین خواهان برکناری رئیس‌جمهوری این کشور از قدرت شده‌اند.

ژیرار سفیلیان از ماه ژوئن به اتهام سازماندهی یک گروه مسلح به منظور تصرف ساختمان مرکزی تلویزیون و دیگر ساختمان‌های مهم ایروان در حبس به‌سر می‌برد.

گزارش‌ها حاکی است گروه مسلح هوادار ژیرار سفیلیان، بامداد یک‌شنبه پس از درگیری با نیروهای پلیس و کشتن یکی از مأموران پلیس و زخمی کردن دو تن دیگر، وارد یکی از پایگاه‌های پلیس در ایروان شده و هشت مأمور پلیس را گروگان گرفتند.

به گفته گروگان‌گیرها، معاون رئیس کل نیروهای انتظامی ارمنستان و هم‌چنین معاون رئیس پلیس ایروان در میان گروگان‌ها هستند.

در همین حال روز یک‌شنبه، برخی گزارش‌ها از بازداشت برخی از مخالفان دولت حکایت دارد که قصد تجمع در میدان آزادی ایروان را داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان امنیت ملی ارمنستان روز یک‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای «شایعات» منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی را مبنی بر این‌که در ارمنستان «کودتایی» در حال شکل‌گیری است رد کرده و تأکید کرد که وضعیت در این کشور «عادی» است.

سازمان امنیت ملی ارمنستان هم‌چنین خبر داد که پلیس ساختمان محل گروگان‌گیری را محاصره کرده و مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها در جریان است.

ژیرار سفیلیان پیش از این یک بار دیگر نیز در سال ۲۰۰۶ به اتهام برنامه‌ریزی برای کودتا بازداشت شده بود اما در سال ۲۰۰۸ آزاد شده‌بود.

تصاویری از محل گروگان‌گیری از بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی:

XS
SM
MD
LG