لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۸

افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه هیتروی لندن در پی «تهدید داعش»


در پی انتشار گزارشی مبنی بر احتمال حمله تروریستی در فرودگاه هیتروی لندن به پروازهای به مقصد آمریکا در سالروز استقلال ایالات متحده تدابیر امینیت در این فرودگاه افزایش یافت.

روزنامه بریتانیایی گاردین روز شنبه، ۱۲ تیرماه، در گزارشی از احتمال حمله تروریستی گروه «حکومت اسلامی» یا داعش به فرودگاه هیتروی لندن خبر داده و نوشت که تدابیر امنیتی در این فرودگاه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه هیترو به دنبال انتشار مطلبی «تهدیدآمیز» در یک حساب کاربری توئیتر منسوب به گروه داعش رخ می‌دهد.

طارق احمد، وزیر حمل و نقل بریتانیا، در این‌ باره به روزنامه گاردین گفت که همه اقدامات لازم برای حفظ امنیت مسافران انجام شده است.

وی افزود: «بریتانیا با همکاری شرکای بین‌المللی خود، همه جنبه‌های امنیتی حمل و نقل هوایی را جهت کاهش خطرات ناشی از تهدید جهانی تروریسم، در نظر دارد.»

وزیر حمل و نقل بریتانیا از بیان جزئیات اقدامات انجام‌شده برای مقابله با تهدیدهای امنیتی خودداری کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، هدف این تهدیدها، پروازهای آخر هفته فرودگاه هیترو به آمریکا، همزمان با روز چهارم ژوئیه، روز استقلال ایالات متحده آمریکا، است.

این نشریه بریتانیایی،‌ به نقل از یک سازمان اطلاعاتی ضد تروریستی که نهادی غیر دولتی است، در گزارش خود نوشته است که این پروازها می‌تواند یکی از پروازهای فرودگاه هیترو به مقصد فرودگاه‌ «جان اف کندی» در نیویورک یا فرودگاه لس‌آنجلس باشد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های فرودگاه هیترو از اظهار نظر در این‌ باره خودداری کرده‌اند.

فرودگاه هیترو یکی از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های دنیا محسوب می‌شود.

هشدار درباره تهدید امنیتی علیه فرودگاه هیتروی لندن، تنها چهار روز پس از حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک در شهر استانبول ترکیه منتشر می‌شود.

در جریان چندین انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول در روز سه‌شنبه، ششم تیرماه، دست‌کم ۴۴ نفر از جمله یک ایرانی کشته و ۲۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

رسانه‌های ترکیه فردی به نام احمد چتایف را طراح حمله به فرودگاه استانبول دانسته‌اند. او اهل چچن و از رهبران گروه حکومت اسلامی در ترکیه است.

مقام‌های ترکیه گروه «حکومت اسلامی» را مسئول حملات به فرودگاه آتاتورک معرفی کردند، اما این گروه تاکنون مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG