لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

یک مراسم افطار دیگر پرحاشیه شد:‌ باز هم اعتراض به حصر و ممنوع‌التصویری


تنها یک روز پس از اتفاقاتی که در مراسم افطار حسن روحانی با احزاب افتاد، بر اساس گزارش‌ها مراسم افطار آقای روحانی با جمعی از روحانیون نیز پس از اعتراض یک سخنران به حصر سران جنبش سبز به «تشنج» کشیده شد.

شامگاه پنج‌شنبه، چهارم تیر، مراسم افطار جمعی از روحانیون و امامان جمعه به ميزبانی حسن روحانی، رئيس جمهور، برگزار شد و پیش از سخنان آقای روحانی چهار نفر از روحانیون در این مراسم سخنرانی کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از محمدعلی آهنگران، از روحانیون حاضر در جلسه و پسر صادق آهنگران، مداح سرشناس، خبر داد که این جلسه پس از سخنرانی یکی از روحانیون به نام «آقای ادیب» برای لحظاتی به «تشنج» کشیده شده است.

بر اساس این گزارش، آقای ادیب در سخنان خود به حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش اعتراضی سبز، وممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران، بدون برگزاری دادگاه و همچنین مواردی مانند لغو کنسرت‌های مجوزدار اعتراض کرده است.

آقای آهنگراندر صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در خلال سخنان حجت‌الاسلام اديب تعداد قابل توجهی از علما با گفتن احسنت سخنان او را تاييد كردند و از طرفی حدود هفت هشت نفر از ائمه جمعه فرياد برآوردند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولايت فقيه جلسه برای لحظاتی به تشنج كشيده شد.»

وی اضافه کرد: «يكی از امامان جمعه... بلند شد و اعلام كرد ائمه جمعه جلسه را به نشانه اعتراض ترک كنند، اما كسی جلسه را ترک نكرد و همه جمع معترضين نشستند و جلسه آرام گرفت.»

به گفته آقای آهنگران، مهدی طباطبایی، از روحانیون سرشناس و نماینده مجلس هفتم، که سخنران بعدی مراسم بوده نیز به «شعاردهندگان تذكر داد» که «به جای غرش كردن و شعار دادن به فكر آبروی اسلام باشيد و به داد اسلام برسيد».

در همین حال، به گزارش خبرگزاری فارس، حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز و از حاضران این مراسم، نیز گفت که آقای ادیب در سخنان خود حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین ممنوع‌التصویری محمد خاتمی را «تجاوز به قانون اساسی» دانسته است.

به گفته آقای ابراهیمی، پس از این سخنان، برخی از حاضران به آقای روحانی اعتراض کرده‌اند و «عده‌ای هم می‌خواستند جلسه را ترک کنند که با وساطت ماندند».

یک روز پیش از «تشنج» در مراسم افطار آقای روحانی با روحانیون، درخواست غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی در مراسم افطار رئیس جمهوری ایران با احزاب باعث اعتراض برخی از چهره‌های اصولگرا شده بود.

از جمله جبهه پیروان خط امام و رهبری که از آن به عنوان جبهه‌ای برای هماهنگی اصولگرایان نام برده می‌شود، با صدور بیانیه‌ای با اشاره به سخنان آقای کرباسچی اعلام کرد: «اگر دوستان ارزشی در جلسه صرفاً به احترام رئیس‌جمهور... جلسه را ترک نکردند بیانگر بی‌تفاوتی به سخنان ساختارشکنانه آقای کرباسچی نبود.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این بیانیه تاکید شده است: «اگر قرار است این جلسات ادامه یابد قطعاً برگزارکنندگان این گونه جلسات... یقیناً اگر فردی خطوط قرمز نظام را مراعات نکرد حتماً باید تذکر بدهند.»

در همین حال، به گزارش خبرگزاری فارس، لاله افتخاری، نماینده تهران در مجلس، نیز روز جمعه خواستار برخورد با به گفته او اظهارات «ساختارشکنانه» در دو مراسم افطار آقای روحانی در دو روز گذشته شده است.

XS
SM
MD
LG