لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

بازگشت هری پاتر، «با زن و بچه و چند تار موی سفید»


هری پاتر بعد از هفت سال دوری در هیئت مردی ۳۴ ساله با «چند تار موی سفید» به صحنه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قهرمان افسانه‌ای داستان‌های پرطرفدار نوشته جی کی رولینگ بعد از سال‌ها غیبت و رسیدن به خانه و خانواده حالا با چهره مردی بزرگسال در یادداشتی ۱۵۰۰ کلمه‌ای از خانم رولینگ برای وب‌سایت «پاترمور» بازگشتی دوباره داشته است.

میلیون‌ها طرفدار خانم رولینگ و هری پاتر سرخوش از بازگشت قهرمان محبوب‌شان در یادداشت اینترنتی اخیر نویسنده می‌خوانند که هری در مسابقه نهایی ‌جام‌ جهانی ۲۰۱۴ کوییدیچ «ران»، «هرمانی» و دیگر دوستانش را پیدا می‌کند.

رولینگ جدیدترین بخش از داستان‌های هری‌‌ پاتر را از قول «ریتا اسکیتر»، خبرنگار بدجنس ستون شایعات، نوشته است. اسکیتر می‌نویسد که گذر زمان تنها بر روی هری تأثیرگذار نبوده و ران ویزلی هم از گردش روزگار بی‌نصیب نمانده، «حالا دیگر موهای قرمز رنگ معروفش کم‌پشت شده است».

در بخش دیگری از یادداشت رولینگ از قول اسکیتر توصیف شمایل این روزهای هری را می‌خوانیم: «چیزی نمانده ۳۴ سالش تمام شود، چندین تار موی سفید در مو‌های سابقاً یکدست سیاهش ظاهر شده و هنوز مثل قدیم‌ها عینک مخصوص گِردَش را می‌زند که شاید بعضی‌ها بگویند بیشتر به یک نوجوان ۱۲ ساله بدلباس می‌آید.»

در همین یادداشت رولینگ چیستانی را هم در برابر خوانندگان خود قرار می‌دهد و از یک رَد بریدگی اسرارآمیز روی یکی از گونه‌های هری می‌نویسد.

اسکیتر (و در واقع خود رولینگ) در ادامه مطلب خود به سبک ستون شایعات روزنامه‌ها می‌پرسد که آیا «برگزیده» درگیر رموز و اسرار جدید است که «روزی بر سر همه ما خراب خواهد شد و عصری از وحشت و آشفتگی را آغاز خواهد کرد؟»

اسکیتر در ادامه می‌افزاید: شاید نیز همسر هر‌ی او را نفرین کرده است و «در زندگی زناشویی خانواده پاتر که برای معمولی نشان‌ دادن آن بسیار می‌کوشند شکاف‌هایی به چشم می‌خورد».

جینی پاتر، خواهر ران و حالا همسر هری، هم برای تماشای مسابقه آمده، هرمانی، بچه زرنگ کلاس - که در نبرد با وولدمورت نقشی اساسی داشت - هم اینجاست، او با ران ازدواج کرده است.

علاوه بر این شخصیت‌ها، «لونا لاوگود» و «نویل لانگ‌باتم»، دو همکلاسی سابق گروه به همراه بچه‌های خود در یادداشت رولینگ حضور دارند.

این نوشتار بخشی از یک سلسله یادداشت است که رولینگ برای سایت «پاترمور» درباره جام‌ جهانی ۲۰۱۴ کوییدیچ آماده‌ کرده‌ است.

قرار است آخرین قسمت از این یادداشت‌ها ۲۰ تیرماه منتشر شود.

XS
SM
MD
LG