لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

شب شکست رئال مادرید، میلان و آرسنال


آخرین هفته از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انجام هشت بازی به پایان رسید. در مهم‌ترین بازی‌ها سه تیم سر‌شناس رئال مادرید، میلان و آرسنال مقابل رقبای خود شکست خوردند.

در شب ناکامی میزبان‌ها، تیم اسپانیایی مالاگا قدر میزبانی را دانست و در حضور ۲۸ هزار نفری که به ورزشگاه روسالدا آمده بودند، به شگفتی‌های پیشین خود در لیگ قهرمانان اروپا افزود.

مالاگا در گروه C توانست نهمین امتیاز را هم کسب کند. آن‌ها در خانه یک بر صفر میلان را مغلوب کردند. مالاگا همچنین تنها تیمی است که در این فصل از لیگ قهرمانان هنوز گل نخورده است.

تیم مالاگا که توسط مانوئل پلگرینی سرمربی اسبق رئال هدایت می‌شود، مقابل باشگاه بحران‌زده میلان به رهبری ماسیمیلیانو آلگری به سومین برتری پیاپی در فصل جاری رسید. این تیم ابتدا یک ضربه پنالتی توسط خوآکین را هدر داد. اما خود خوآکین در دقیقه ۶۴ آن پنالتی را جبران کرد و دروازه آملیا را گشود.

در دیگر بازی این گروه تیم زنیت سن پترزبورگ روسیه با گل الکساندر کرژاکوف از سد اندرلشت بلژیک گذشت. در پایان بازی‌های دور رفت، مالاگا، میلان، زنیت و اندرلشت به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم این گروه قرار گرفته‌اند.

برتری بورسیا دورتموند مقابل رئال مادرید

بورسیا دورتموند میزبان رئال مادرید بود. رئالی‌ها با دو پروزی در دو دیدار گذشته صدرنشین گروه D بودند و دورتموندی‌ها نیز با پیروزی مقابل آژاکس و تساوی با منچستر سیتی، پشت سر رئال در رده دوم قرار گرفته داشتند. جایگاه‌هایی که در پایان بازی تغییر کرد.

این دیدار در حضور بیش از ۸۰ هزار نفر برگزار شد. در دقیقه ۳۶ در پی اشتباه «په‌په»، توپ به لواندوفسکی رسید تا با کاسیاس تک به تک شود و با شلیک بی‌نقص او، گل اول دورتموندی‌ها شکل بگیرد. اما این برتری زیاد دوام نیاورد و رونالدو با پاس استثنایی اوزیل صاحب توپ شد و توپ را به تور چسباند. به این ترتیب در کمتر از دو دقیقه، دو تیم مجدداً مساوی شدند.

در نیمه دوم و در دقیقه ۶۵ با نفوذ ماریو گوتزه و سانتر زیبای او روی دروازه رئال، کاسیاس توپ را مشت کرد و در برگشت مارسل اشملزر موفق شد گل برتری دورتموند را به ثمر رساند. به این ترتیب بازی با نتیجه ۲-۱ به پایان رسید و شاگردان یورگن کلوپ با پیروزی مقابل رئال مقابل دیدگان یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان که به ورزشگاه آمده بودند در گروه مرگ صدرنشین شدند.

پیروزی ۳ بر ۱ آژاکس مقابل منچستر سیتی نیز از دیگر نتایج جالب توجه چهارشنبه شب بود. در آمستردام و با حضور ۴۶ هزار تماشاگر، دی یونگ، مویساندر و اریکسن برای آژاکس گلزنی کردند و این تیم پرسابقه بازی را ۳-۱ برد. این در حالی بود که سیتی ابتدا با گل سمیر نصری پیش افتاده بود.

آرسنال ۰ شالکه ۲

در گروه B آرسنال در خانه و در حضور ۶۰ هزار تماشاگر شکست سنگینی را متحمل شد و نتیجه را به رقیب سختکوش آلمانی‌اش واگذار کرد. این بازی تا دقیقه ۷۶ بدون گل دنبال می‌شد اما کلاس یان هونتلار و سپس ابراهیم آفلای، دروازه آرسنال را گشودند و تیم خود را به صدر جدول این گروه بردند.

دیگر میزبان این گروه نیز نتیجه را واگذار کرد. مون پلیه فرانسه مقابل دیدگان ۲۳ هزارتماشاگر با نتیجه ۲-۱ مغلوب المپیاکوس یونان شد. این تیم تا دقیقه ۷۳ با گل شاربونیه پیش بود اما در ‌‌نهایت با دو گلی که توروسیدیس و می‌تروگولو به ثمر رساندند، این مون پلیه بود که به رده آخر جدول رفت و المپیاکوس را با سه امتیاز این بازی به رده سوم فرستاد.

در گروه A نیز پاری سن ژرمن در زاگرب با گل‌های زلاتان ابراهیموویچ و جرمی منز بر دینامو چیره شد. پورتو هم در یک بازی پر گل با نتیجه ۳-۲ از سد دینامو کی‌یف گذشت تا در صدر جدول گروه نخست قرار بگیرد.
XS
SM
MD
LG