لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۹

فیس‌بوک وب‌سایت چهره‌شناس فیس‌دات‌کام را خرید


شرکت سهامی فیس‌بوک، صاحب بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، وب‌سایت فیس‌دات‌کام را خریداری کرده و به این وسیله فناوری‌ای را به مجموعه ابزار‌ها و توانایی‌های خود می‌افزاید که می‌تواند از روی عکس چهره صاحب آن را تشخیص دهد.

شرایط و قیمتی که فیس‌بوک برای خرید این وب‌سایت پرداخته هنوز اعلام نشده است.

فیس‌دات‌کام به کاربران این ابزار امکان می‌دهد که با مرورتصاویری که روی شبکه‌های اجتماعی و اینترنت منتشر شده‌اند و افزودن مشخصات صورت هر فرد به داده‌های این ابزار عکس‌ها یا عکس‌های افراد مورد نظر خود را پیدا کنند.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک که قبل از انجام این معامله نیز بخش‌هایی از امکانات و ابزارهای فیس‌دات‌کام برای چهره‌شناسی را به خدمت گرفته بود روز دوشنبه در وب‌سایت خود با انتشار پیامی خبر خرید فیس‌دات‌کام را اعلام کرد.

در بخشی از بیانیه شرکت فیس‌بوک در این باره آمده است: «کسانی که از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند معمولا عکس‌ها و خاطرات خود را با دوستان و خانواده خود رد و بدل کرده و به شراکت می‌گذارند. ابزارهای فیس‌دات‌کام به کاربران این امکان را می‌دهد که به نحو بهتر و موثرتری این کار را انجام دهند. این معامله تمام تجارب و امکانات فنی و کارکنان مجرب فیس‌دات‌کام را به شرکت ما خواهد افزود.»

فیس‌بوک که ماه گذشته با فروش بخشی از سهام خود به یک شرکت سهامی بدل شد در طول دو سال اخیر موسسات کوچک‌تر فناوری‌های کامپیوتری را خریداری کرده و از این طریق جمع بزرگی از طراحان ابزارهای جدید را به جمع خود افزوده و در عین حال امکانات و قابلیت‌های وب‌سایت خود را افزایش داده است.

از ماه آوریل تاکنون فیس‌بوک وب‌سایت شراکت عکس به نام «اینستاگرم»، وب‌سایت جستجوگر جغرافیایی به نام «گلانسی» و شبکه اجتماعی خرید و ارسال هدیه به نام «کارما» را نیز خریداری کرده است.

موسسه فیس‌دات‌کام که دفاتر اصلی آن در شهرهای سان‌فرانسیسکو در آمریکا و تل‌آویو در اسرائیل است از نظر مالی توسط «یاندکس» که بزرگ‌ترین وب‌سایت جستجوگر روسی است و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری «رودیوم» حمایت می‌شود.

همزمان با معامله اخیر، ارزش سهام شرکت فیس‌بوک طی روزهای اخیر حدود ۱۵ درصد ترقی کرده است. با این وجود ارزش سهام آن هنوز هم ۱۷ درصد از زمان عرضه اولیه سهام به بازار بورس در اواسط ماه مه امسال کمتر است.
XS
SM
MD
LG