لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۵

سايپا يکه و تنها در صدرجدول فوتبال ايران


تیم سایچا با هدایت علی دایی در تنها در صدر جدول فرارگرفت
تیم سایچا با هدایت علی دایی در تنها در صدر جدول فرارگرفت

تيم فوتبال سايپای تهران با پيروزی دو بر يک بر تيم پاس، به تنهايی پيشتاز فوتبال سراسری دسته برتر جام خليج فارس ايران شد.


در ورزشگاه دستگردی پاس، علی دايی در وقت تلف شده نيمه نخست و حميد رضا فرزانه در دقيقه ۶۸ گلزنی کردند تا سايپا در پايان دور سيزدهم جام ۳۰ امتيازی شود . تک گل پاس را عباس آقايی در دقيقه ۵۶ به ثمر رساند.


اين مسابقه حدود يک هزار نفر تماشاگر داشت و مهدی مهدوی کيا ، ملی پوش تيم هامبورگ آلمان يکی از مهمانان ويژه اين بازی بود که با استفاده از تعطيلات فوتبال بوندس ليگا به ايران رفته است .


سايپا هفته آينده مسابقه ای حساس با تيم استقلال تهران دارد که نتيجه آن برای عنوان غير رسمی « قهرمانی نيم فصل » می تواند تعيين کننده باشد . اين مسابقه ای است که شايد هواخواهان پرسپوليس نيز چندان ميل به پيروزی سايپا نداشته باشند .


تساوی ديگری برای پرسپوليس


تيم فوتبال پرسپوليس در زمين باتلاقی ملوان به تساوی بدون گل رسيد، تا مصطفی دنيزلی، مربی ترک اين تيم بعد از هفت تساوی از سيزده مسابقه بگويد:« بازيکنان من به تساوی عادت کرده اند و اين نگران کننده است ».


اين تساوی يک روز پس از شکست استقلال بود و پرسپوليس با ۲۲ امتياز همچنان پشت سر سايپا و استقلال، در رده سوم باقی ماند .


در اين بازی پاياپای، مهاجمان دو تيم در حضور ده هزار تماشاگر نتوانستند از فرصت های معدود گل استفاده کنند و دنيزلی ضمن انتقاد از زمين نامناسب ملوان، بازی تيم ميزبان را ستود .


شکست دو تيم اهوازی


در روز سيزدهم جام خليج فارس هر دو تيم اهوازی، يکی در خانه و ديگری در کرمان، پذيرای شکست شدند .


فولاد در ادامه سلسه باخت های خود، اين بار بازی يک بر صفر پيش افتاده را در واپسين لحظه ها به مهمان شيرازی اش باخت . برای تيم برق هر دو گل را شهرام گودرزی در دقيقه های ۷۱ و۹۱ ( در نخستين دقيقه وقت تلف شده بازی )، به ثمر رساند . اين در حالی بود که تيم فولاد با گل دقيقه ۵۳ عادل کلاه کج، تا دقيقه ۷۰ نخستين پيروزی را پيش رو می ديد .


در شروع برکناری مربيان ناموفق فوتبال دسته برتر، محمد مايلی کهن و دستيارانش بيش از پيش به مرز خطر اخراج نزديک شدند .



مايلی کهن در پايان مسابقه با برق به شدت با پرخاش تماشاگران هواخواه فولاد اهواز رو به رو شد و به خبرنگاران گفت : «اگر مشکل من هستم همين امشب می روم . من اين تيم را قهرمان تحويل نگرفته ام ».

تيم استقلال اهواز نيز بعد از شروع اميد بخشی که در اين فصل داشت ، در کرمان و اين بار در برابر تيم مس، به شکستی ديگر تن داد .


مس با گلهای علی مولايی، ابراهيم تقی پور و آدريانو آلوز در مقابل تک گل استقلال اهواز سه بر يک به پيروزی رسيد.



ابتدا عيدی زاده گل اول را از روی نقطه پنالتی به سود استقلال به ثمر رساند اما با اخراج علی بداوی در دقيقه ۴۳ ، اوضاع به سود مس تغيير کرد و آدريانو آلوز در آخرين دقيقه از وقت تلف شده از نيمه نخست، بازی را به تساوی کشاند. تقی پور و مولايی نيز در نيمه دوم برای پيروزی تيم کرمانی گلزنی کردند .

مس با اين پيروزی صاحب ۲۰ امتياز شد وبالاتر از تيم پيکان به رده چهارم جدول صعود کرد. . استقلال اهواز نيز با ۱۵ امتياز در جايگاه هفتم قرار گرفت.
..
تساوی سپاهان در شيراز


تيم سپاهان، يکی از دو نماينده ايران در جام قهرمانان باشگاههای آسيا ( به همراه استقلال تهران)، در ورزشگاه حافظيه شيراز با تيم فجر سپاسی به نتيجه يک بر يک رسيد.


فرجی با ضربه پنالتی برای سپاسی و محسن بنگر برای سپاهان گلزنی کردند .



شروع نيم فصل دوم از پنجم بهمن

مسابقه های فوتبال سراسری جام خليج فارس ايران طبق برنامه کميته برگزاری بايد در روز پانزدهم دی ماه هفته پانزدهم خود رابه پايان برساند و از پنجم بهمن نيم فصل دوم آغاز شود .


طبق برنامه کميته برگزاری مسابقه ها روز پنجم بهمن نيم فصل دوم مسابقه های فوتبال سراسری جام خليج فارس ايران آغازخواهد شد

به گفته مسوولان فوتبال ايران، تيم ملی در روز های ۱۸ و ۲۰ دی در دبی با تيمهای اشتوتگارت و مامبورگ آلمان بازی خواهد کرد و در بيست روز بين دو نيم فصل، مسابقه های به تعويق افتاده جام و رقابت های جام حذفی ( ۲۲ و ۲۴ دی) و نقل انتقال بازيکنان در بين دو نيم فصل انجام خواهد شد .



XS
SM
MD
LG