لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

طالبان یک روستا را در افغانستان اشغال کردند


طالبان در چند ماه اخير تاکتيک تصرف شهرستان ها را حداقل در استان هلمند از دستور کار خود خارج ساخته بودند.
طالبان در چند ماه اخير تاکتيک تصرف شهرستان ها را حداقل در استان هلمند از دستور کار خود خارج ساخته بودند.
در حالی که شهرستان موسی قلعه در استان جنوبی هلمند يک بار در کنترل طالبان در آمده ، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که برای کنترل اين شهرستان و آرامش استان جنگ زده هلمند، برنامه های جديدی را به دست گرفته است.

شهرستان موسی قلعه پنج شبنه شب پس از حمله سنگين طالبان سقوط کرد و گزارش شده است که نيروهای امنيتی دولت افغانستان بدون مقاومتی آن شهرستان را ترک کرده اند.

نيروهای تحت فرماندهی ناتو و بزرگان قومی، چندين ماه پيش توافق کردند تا مسووليت امنيت شهرستان موسی قلعه را به همين بزرگان قومی بسپارند و نيروهای ناتو از موسی قلعه در آن زمان خارج شدند.

زمری بشری سخنگوی وزارت کشور افغانستان صبح روز شنبه در يک کنفرانس خبری گفت که دولت افغانستان به توافقی که بين بزرگان قومی و نيروهای بين المللی برای امنيت اين شهرستان ماه ها قبل انجام شده بود، پايبند نخواهد بود و برنامه های خود را اجرا خواهد کرد.

از استان هلمند گزارش شده است که طالبان پس از تصرف شهرستان موسی قلعه، بيشتر ساختمان های دولتی را منهدم کرده اند و شماری از بزرگان قومی را نيز بازداشت کرده اند.

اسدالله وفا استاندار هلمند نيز گفته است که شماری از بزرگان قومی در حال مذاکره با طالبان هستند تا آن ها را وادار سازند اين شهرستان را ترک کنند.

اين موجی تازه از خشونت ها در استان جنگ زده هلمند است. طالبان در چند ماه اخير تاکتيک تصرف شهرستان ها را حداقل در استان هلمند از دستور کار خود خارج ساخته بودند.
XS
SM
MD
LG