لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۷

احمدی‌نژاد: رابطه ام با رهبر ، پدر و پسری است


محمود احمدی‌نژاد روز جمعه در مشهد در اولین واکنش خود به انتقادات پس از عزل اسفندیار رحیم مشایی، جدایی بین رهبر و دولت را رد کرد و رابطه خود با رهبر جمهوری اسلامی را «پدر» و «پسری» توصیف کرد.

به دنبال نصب و عزل اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور،‌ بسیاری از تحلیل‌گران انتخاب او و تعلل در کنار گذاشتن او را نشانه سرپیچی رئیس دولت نهم از آیت‌الله علی خامنه‌ای دانستند که بزرگ‌ترین حامی محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود.

آقای احمدی‌نژاد در همایش علمی – پژوهشی اساتید کشور در مشهد به افرادی اشاره کرد که «با خیال خام خود به تکاپو افتادند رابطه دولت و رهبر را خدشه‌دار جلوه دهند».

تنها يک روز پس از انتصاب اسفنديار رحيم مشايی به عنوان معاون اول رئيس جمهور، محمود احمدی‌نژاد شاهد موج اعتراض‌ها نه تنها از سوی اصلاح‌طلبان، بلکه بیشتر از سوی هواداران سرسخت خود در جناح اصول‌گرا بود.

پس از انتشار خبر حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد مبنی بر عزل آقای رحیم مشایی از سمت معاون اولی،‌ بسياری از اصول‌گرايان طرفدار رئیس دولت نهم از وی خواستند برای نشان دادن «ولايت‌پذيری» خود اسفنديار رحيم مشايی را برکنار کند.

به گزارش تاییدنشده وب‌سایت ثانیه‌نیوز، پایگاه خبری ستادهای امتداد مهر که از حامیان محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، محمود احمدی‌نژاد بار دیگر ضمن حمایت از آقای مشایی اشاره کرد که قرار نبوده است نامه رهبر جمهوری اسلامی منتشر شود.

آقای احمدی‌نژاد گفت: «من خدمت رهبری رسیدم و توضیحاتی دادم که قرار شد کارهایی انجام شود، اما بعد از آن نامه توسط برخی نمایندگان محترم درز پیدا کرد.»

یک هفته طول کشید تا رئیس دولت نهم به حکم رهبر جمهوری اسلامی عمل کند و پدر عروس خود را از مقام معاونت خود کنار بگذارد، تعللی که انتقادات شدیداللحن اصول‌گرایان را به دنبال داشت.

این انتقادات تا به آنجا پیش رفت که حسین شریعتمداری، نماینده رهبر در روزنامه کیهان، در حمله‌ای شدید به محمود احمدی‌نژاد و اطرافیان او اسفندیار رحیم مشایی را یکی دیگر «از مهره‌های کودتای مخملی» دانست که «فقط محل ماموریت او با سایر توطئه‌گران اخیر متفاوت است و نه هویت او!»

رئیس دولت نهم که توسط شورای نگهبان و وزارت کشور خود پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر معرفی شده است در سخنان روز جمعه خود در مشهد همچنین انتخابات را «فرصت نقش‌آفرینی و انتخاب کاملا آزادانه مردم» توصیف کرد.

این در حالی است که از زمان اعلام نتیجه انتخابات اخیر تاکنون اعتراضات گسترده به آن در تهران و دیگر شهرها و همین طور خارج از کشور ادامه دارد و عده زیادی از جمله میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رقبای اصلی آقای احمدی‌نژاد،‌ او را پیروز برحق مقام ریاست جمهوری نمی‌دانند.

در تازه‌ترین دور اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، روز پنج‌شنبه عده‌ای انبوه در تهران و بیش از پنج شهر دیگر ایران به خیابان‌ها آمدند و نزدیک به ۵۰ نفر آنها توسط نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.
XS
SM
MD
LG